نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:07

کاهش جمعیت کشور را با بحران اجتماعی و امنیتی روبرو می‌کند

قزوین- امام جمعه دانسفهان گفت: مقوله کاهش جمعیت کشور را از لحاظ اجتماعی، دینی و امنیتی با بحران جدی روبرو میکند .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دانسفهان با اشاره به برگزاری با شکوه یادواره شهدای دانسفهان در هفته گذشته با حضور رئیس مجلس اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی افزود: جامعه‌ای که یاد شهدا در آن زنده باشد جامعه‌ای پویا و انقلابی است و با این روحیه به طرف جلو و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به هفته جمعیت تصریح کرد: جدی نگرفتن مقوله افزایش جمعیت و فراهم نکردن زمینه آن برای نسل جوان باعث بروز یک بحران جمعیتی در آینده خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیری جمعیت چالش بزرگی است که آینده کشور را تهدید می‌کند و نیاز است برای عبور از این بحران همه اعم از مردم و مسئولین تلاش خود را انجام دهند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: مقوله کاهش جمعیت کشور را از لحاظ اجتماعی، دینی و امنیتی با بحران جدی روبرو می‌کند و اگر از الان به فکر نباشیم در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل بزرگی در کشور مواجه خواهیم بود.

وی رفع موانع فرزندآوری و تسهیل ازدواج را یکی از راه‌های حل مشکل جمعیت دانسته و خاطرنشان کرد: باید زمینه ازدواج آسان در جامعه فراهم شود.

امام جمعه دانسفهان در پایان یادآور شد: حل مشکل جمعیت به تنهایی بر عهده مردم یا تنها دولت نیست و باید این کار با مشارکت و برنامه ریزی انجام شود تا در آینده جمعیتی پویا و فعال داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222889

مهمترین اخبار ایران و جهان: