نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:15

ضرورت آشنایی نسل جوان با فداکاری‌ها و ایثارگران دوران دفاع مقدس

رباط کریم- امام جمعه پرند بر ضرورت آشنایی نسل جوان با فداکاری‌ها و ایثارگران دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پرند ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر، نتیجه تغییر رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و اقدام جهادی جوانان مؤمن و انقلابی بود.

وی با تأکید بر لزوم عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین گفت: روایت دلاورمردی‌های رزمندگان اسلامی در آزادی خرمشهر، یکی از مهمترین مبانی تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

خطیب نماز جمعه پرند گفت: آ زادی خرمشهر نقطه عطف پیروزهای بزرگ دفاع مقدس است و روایت و یادآوری فتح الفتوح سوم خرداد مایه غروز و افتخار هر ایرانی است.

امام جمعه شهر پرند با بیان ضرورت آشنایی نسل جوان با فداکاری‌ها و ایثارگران دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نسل جوان امروز که دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده، باید بیش از گذشته با ابعاد مختلف این دوران طلایی آشنا شود تا بداند امنیت امروز کشور چگونه و با چه بهایی به دست آمده است.

خطیب نماز جمعه پرند در ادامه با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ماه ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) دختر شایسته ای است که در بین فرزندان امام موسی کاظم (ع) بعد از امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای به عنوان شایسته‌ترین امامزاده در کشور ما دارد، دختری عالمه، عاقله، بصیره و مجاهد است که پس از هجرت امام رضا (ع) به خراسان، برای یاری برادر گرامی شأن با جمعی از صحابه و شیعیان به سمت ایران حرکت کردند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222989

مهمترین اخبار ایران و جهان: