نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 20:48

دستور تخلیه یک روستا در سوئیس در پی احتمال رانش سنگ های کوه آلپ

مقامات شرق سوئیس به ساکنان روستای کوچک برینز دستور تخلیه روستا را دادند، زیرا کارشناسان زمین شناسی می گویند توده ۲ میلیون مترمکعبی از سنگ های آلپ ممکن است در هفته های آینده شکسته و فروریزند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران محلی در یک رویداد رسانه‌ای گفتند که ساکنان باید این شهر را ترک کنند. تا روز جمعه همه ساکنان روستا منطقه را ترک کردند و تنها زمین شناسان در این منطقه حضور دارند تا فرآیند ریزش دو میلیون متر مکعب سنگ را در این روستای سوئیسی زیر نظر بگیرند.

این دهکده با قرن‌ها قدمت در بخش‌های آلمانی‌زبان و رومانی‌زبان منطقه Graubunden شرقی، واقع در جنوب غربی داووس در ارتفاع حدود ۱۱۵۰ متری قرار گرفته است و کمتر از ۱۰۰ نفر در آن ساکن هستند.

مقامات محلی می‌گویند که کوه و سنگ‌های روی آن از آخرین عصر یخبندان در حال لغزش بوده اند. اما اندازه‌گیری‌ها حاکی از آن است که تا ۲ میلیون متر مکعب از مواد سنگی در ۷ تا ۲۴ روز آینده فرو می‌ریزد یا می لغزد.

در طول قرن گذشته، خود روستا هر سال چند سانتی‌متر جابه‌جا شده است، اما این حرکت در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است. بررسی‌های زمین شناسی حاکی از آن است که وضعیت حتی ناامن‌تر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209601

مهمترین اخبار ایران و جهان: