نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:45

ترامپ:جنگ هسته‌ای نابودکننده در پیش است/ شاید تمام جهان نابود شود

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از طرح ۳۷ فقره اتهام علیه وی در کیفرخواست دادگاهی فدرال، نخستین سخنرانی عمومی خود را ایراد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از آنکه دادگاهی فدرال وی را به ۳۷ فقره تخلف متهم کرد، برای نخستین بار سخنرانی عمومی ایراد کرد و در این گزارش به نکات کلیدی این سخنرانی اشاره شده است.

پاپوش

ترامپ روز شنبه در ایالت جورجیا، کیفرخواست صادرشده علیه وی به دستور وزارت دادگستری را تلاشی در راستای آسیب رساندن به بخت‌های وی برای بازگشت به کاخ سفید برای دومین دوره، توصیف کرد.

وی گفت: آنها در تلاش برای متوقف کردن حرکت ما، پاپوش پشت پاپوش درست می‌کنند. برای چوب گذاشتن لای چرخ اداره مردم آمریکا، هرکاری می‌کنند. به این می‌گویند مداخله انتخاباتی؛ آنها دست به کار شده‌اند و تاکنون چنین مداخله‌ای با این وسعت را ندیده‌ایم. طرف مقابل ما (اشاره مستقیم به دمکرات‌ها و دولت جو بایدن)، شیاد به تمام معنا است.

وزارت بی‌دادگستری

ترامپ مدعی شد: کیفرخواست مضحک و بی‌اساس من که به دست وزارت بی‌دادگستری دولت بایدن صادر شده، به عنوان یکی از سوءاستفاده‌های هولناک از قدرت در تاریخ کشورمان ماندگار خواهد شد.

وی افزود: این آزار و اذیت شرورانه، مضحکه کردن عدالت است. تنها مزیت این کیفرخواست این است که اعداد و ارقام نظرسنجی‌ها را به نفع من بالا می‌برد.

مبارزه با بایدن

چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که هرگز مقابل شگردهای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور تسلیم نشده و اضافه کرد که «آنها سعی کردند که به اتهام خیانت برایم پاپوش درست کنند و دوباره این کار را می‌کنند.»

وی اضافه کرد: بایدن در تلاش است تا رقیب سیاسی اصلی‌اش را زندانی کند. هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی در آمریکا رخ بدهد! همه‌چیزم را برای تو به خطر انداختم و هرگز تسلیم نخواهم شد. هرگز زندانی نمی‌شوم.

جعبه‌های حاوی اسناد محرمانه

ترامپ با اشاره به جعبه‌های پیداشده در سراسر عمارتش در فلوریدا پس از یوروش اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) آمریکا گفت: تحت تاثیر قرار گرفتم. خیلی مرتب و منظم به نظر می‌رسید. انگار یک نفر یکی از جعبه‌ها را برعکس کرده بود. آن جعبه را دیدید؟ دوست دارم بدانم چه کسی این کار را کرد؟ کار اف‌بی‌آی بود؟ چون آنها وقتی اسناد را روی زمین پخش کردند تا عکس بگیرند هم، کارهایی کرده بودند و سعی داشتند اینطور وانمود کنند که کار من بود.

دادگستری آمریکا لانه حال‌به‌هم‌زنی

ترامپ برای اشاره به وزارت دادگستری آمریکا از عبارت «لانه حال‌به‌هم‌زنی که باید بلافاصله پاکسازی شود» استفاده کرد.

وی گفت: آنها یک اتهام را تبدیل به ۳۷ اتهام کردند. به این می‌گویند یک حمله سیاسی.

مقامات فدرال فاسد

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد «حالا چپ‌ها یک بار دیگر از همان وزارت دادگستری فاسد، همان اف‌بی‌آی فاسد، همان دادستان کل فاسد و همان دادستان‌های ناحیه‌ای فاسد استفاده می‌کنند. آنها فاسد هستند و باید شکست‌شان داد چون در نهایت، آنها دنبال من نخواهند آمد بلکه آنها شما را تعقیب خواهند کرد و من فقط سر راه آنها ایستاده‌ام.»

مشاور ویژه آمریکا

ترامپ در جریان سخنرانی خود به جک اسمیت، مشاور ویژه ناظر بر تحقیقات اسناد به‌دست آمده از عمارت رئیس جمهور سابق، تاخت و گفت: می‌دانید دارم درباره جک اسمیت حرف می‌زنم. فکر می‌کنید قبلاً اسمش چه بود؟ نمی‌دانم… به نظر خیلی بی‌گناه می‌آید. او یک بدخواه بزرگ و شرورِ متنفر از ترامپ است.

مایک پنس و دی‌سانتیس

دو رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات سال آتی نیز از طعنه‌های وی بی‌نصیب نماندند. ترامپ آنها را «افرادی بیمار و شرور» خواند و گفت «تعجبی ندارد که چرا وضعیت این مرداب به معنای واقعی کلمه خطرناک شده است. پنس در نظرسنجی‌ها تنزل کرده؛ تاسف انگیز است چون او آدم خوبی است اما سعی می‌کند بد شود بنابراین شاید مجبور شویم با روش دیگری مبارزه کنیم.

احتمال وقوع جنک جهانی سوم

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی جداگانه صراحتاً مدعی شد که او تنها کسی است که می‌تواند تهدید وقوع جنگ جهانی سوم را خنثی کند.

وی افزود: مانع جنگ جهانی سوم می‌شوم. بدون من، این جنگ اتفاق خواهد افتاد. و این جنگ، جنگی متعارف با تانک‌های نظامی که عقب و جلو می‌روند و به هم شلیک می‌کنند، نیست. یک جنگ هسته‌ای نابودکننده ای در پیش است؛ شاید تمام جهان را نابود کند. از آن جلوگیری خواهم کرد و هیچکس غیر از من نمی‌تواند چنین حرفی بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277601

مهمترین اخبار ایران و جهان: