نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:01

معاون استاندار یزد: برای تمام متقاضیان 3 فرزندی زمین تأمین و محدودیتی نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این‌که تاکنون سه هزار ۷۱۶ خانوار در این استان برای دریافت زمین مثبت سه ثبت‌نام کردند، گفت: برای تمام متقاضیان طرح سه فرزندی زمین مورد نیاز تأمین شده و هیچ محدودیتی در این راستا نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی‌اکبر عزیزی ظهر امروز در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با موضوع جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان یزد برای واگذاری زمین خانواده‌های سه فرزندی آماده است.

وی با بیان این‌که تاکنون سه هزار ۷۱۶ خانوار در استان یزد برای دریافت زمین مثبت سه ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۷۷۲ خانوار حائز شرایط اولیه هستند و یک هزار و ۱۷۱ خانوار نیز مدارک مورد نیاز خود را ارائه داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد مشارکت خانواده‌ها در ارائه مدارک مورد نیاز را ضروری دانست و گفت: زمین خانواده‌های مثبت سه طی مراسمی در حسینیه امیرچقماق یزد واگذار می‌شود.

عزیزی با بیان این‌که یکی از چالش‌های کشور طی سیاستگذاری‌های گذشته نمودار جمعیتی کشور را به سمت پیری جمعیت را نشان می‌دهد، گفت: در صورت ادامه این روند طی دهه‌های آینده به کشورهای پیر در سطح دنیا تبدیل می‌شویم.

وی با اشاره به این موضوع که جوان‌ها کشور را می‌سازند، تصریح کرد: نقش جوانان در جریانات و اتفاقات مهم کشورمان مانند پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار قابل توجه و تاثیرگذار بوده است.

معاون استاندار یزد با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در سالیان گذشته در رابطه با جمعیت نیز تأکید کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم قانون جوانی جمعیت تدوین و تصویب و ابلاغ شد و سعی داریم حداکثر قوانین را اجرایی کنیم هرچند همچنان اجرای برخی آیین‌نامه‌ها دچار تعلل است.

عزیزی با بیان این‌که همزمان با بیان مراسم قرعه کشی واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزندی کلید خانه خانواده‌های چهار فرزندی نیز ارائه می‌شود،  تأکید کرد: خانواده‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ فرزندآوری داشته‌اند می‌تواند از تسهیلات قانون جوانی جمعیت بهره گیرند.

احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این جلسه با بیان این‌که جوانی جمعیت از جمله مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: تحقق کامل قانون جوانی جمعیت از جمله مهمترین اولویت‌های اجرایی استان یزد است.

وی افزود: در استان یزد به غیر از دو شهر اردکان و بافق مابقی شهرها اراضی مشخص شده است، افزود: در استان یزد برای واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزندی هیچ محدودیتی نداریم.

خواجه‌رضایی با بیان این‌که بنا داریم برای مشخص شدن قطعات هر خانواده قرعه‌کشی واگذاری زمین انجام شود، گفت: به اندازه تمام متقاضیان، قطعات زمین مسکونی در استان یزد موجود است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در خصوص فرآیند واگذاری زمین در طرح مثبت سه، تصریح کرد: طبق قانون فقط هزینه آماده‌سازی دریافت می‌شود و بعد از دو سال تنفس افراد می‌توانند طی هشت سال به صورت اقساطی هزینه آماده سازی زمین دریافتی را پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که هزینه آماده‌سازی بدون زیرساخت‌ها مد نظر است، خاطرنشان کرد: سند زمین طرح مثبت سه بعد از گذشت ۱۰ سال و اتمام اقساط هزینه‌های آماده‌سازی به نام متقاضیان می‌شود.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243989

مهمترین اخبار ایران و جهان: