نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 22:27

لزوم شکل‌گیری سیاست‌های واحد برای ساماندهی معتادان متجاهر در کرمان

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه رویکرد واحدی در دستگاه‌های متولی جهت ساماندهی معتادان متجاهر وجود ندارد، ضرورت دارد جلساتی در استان تشکیل و یک اتفاق نظر واحد شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،  محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه رویکرد‌های متفاوتی در دستگاه‌های متولی نسبت به برخورد با معتادان متجاهر وجود دارد و سیاست واحدی در این زمینه لازم است، اظهار کرد: ضرورت دارد جلساتی در استان تشکیل و اتفاق نظر واحدی شکل گیرد، چراکه نگاه بخشی جوابگوی حل این مشکل نیست.

وی با بیان این مطلب که استفاده از ظرفیت فضای مجازی در هفته مبارزه با مواد مخدر موثر خواهد بود، یادآور شد: سطح شهر به خصوص مدارس و پارک‌ها باید از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شود.

استاندار کرمان استفاده از توانمندی شهرداری و شورای شهر را گامی موثر در جهت ساماندهی معتادان متجاهر دانست و افزود: همچنین از طریق ارتباط‌گیری با سمن‌ها و گروه‌‌های‌ مردمی باید از ایده‌ها و پیشنهادات آنها جهت حل مشکل استفاده کرد.

وی بر همکاری و مساعدت جهت تکمیل اردوگاه کمپ ترک اعتیاد کبوترخانه تاکید کرد و ابراز کرد: برای تکمیل این مجموعه می‌توان از ظرفیت تهاتر و مولدسازی نیز استفاده کرد.

فداکار با اشاره به اینکه از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و برخی شرکت‌ها در راستای ساماندهی معتادان متجاهر می‌توان استفاده کرد، ابراز داشت: این معتادان در سطح شهر باید جمع‌آوری شوند، چراکه چهره شهر را خراب می‌کنند و می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شود.

احمد دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری طرح یاریگران زندگی در روستاها با هدف آگاه‌سازی و آموزش سبک زندگی جهت بازدارندگی از اعتیاد برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231501

مهمترین اخبار ایران و جهان: