نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 10:09

اجرای طرح دوام الوند در محلات همدان

همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از اجرای طرح دوام الوند در محلات در این شهر خبر داد و بر ضرورت راه اندازی واحد سیار مرکز فرماندهی مدیریت بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر نظری عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: طرح دوام الوند در راستای افزایش ایمنی محلات شهر اجرا می‌شود که تحقق آن نیازمند توجه ویژه مدیرت شهری و استانی است.

وی، بر تخصیص بودجه برای تاب آوری همدان تاکید کرد و افزود: با توجه به حساسیت حوزه پدافند غیرعامل لازم است که بودجه‌هایی برای این حوزه تخصیص یابد اما متأسفانه شهرداری بودجه‌ای برای این موضوع تخصیص نداده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل باید به طور خودکار فعال شود، افزود: به نظر می‌رسد مجموعه شهری از حساسیت این حوزه شناختی ندارد وگرنه به این حوزه توجه ویژه ای می‌کرد.

نظری با بیان اینکه همدان به عنوان شهر تاب‌آور شناخته شده است، انتقاد کرد: چگونه ممکن است، برای همچنین جایگاه مهمی بودجه ویژه ای اختصاص داده نشود که این کم توجهی به حوزه را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اختصاص بودجه برای دبیرخانه شهر تاب آور؛ یادآور شد: طرح دوام الوند به عنوان داوطلب واکنش اضطراری محله به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه باید برای این موضوع، بودجه و هزینه در نظر گرفته شود؛ به بروز حوادث غیر مترقبه در شهر اشاره کرد و گفت: لازم است واحد سیار مرکز فرماندهی مدیریت بحران برای اقدامات فوری ایجاد شود و این نیازمند حمایت شورا و شهرداری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1269845

مهمترین اخبار ایران و جهان: