نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:29

احداث مسکن کارگری در مجاورت شهرک‌های صنعتی البرز بررسی می‌شود

کرج- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: برنامه ریزی لازم برای تخصیص زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی و احداث مسکن کارگری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله اسداللهی عصر یکشنبه در جلسه‌ای که در راستای مصوبات آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و برابر دستور استاندار البرز به منظور ایجاد کارگروه ویژه تأمین نیروی کار مورد نیاز تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی برگزار شد، ضمن تاکید بر حمایت از تولید و تحقق شعار سال، وجود نیروی کار توانمند و باانگیزه را از ضروریات توسعه عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، مدیران دستگاه‌های ذیربط مسائل و محدودیت‌های موجود را تشریح کردند و مقرر شد تمهیدات لازم برای تسهیل در ایاب و ذهاب کارگران و کارجویان به شهرک‌های صنعتی، از طریق برقراری سرویس توسط شهرداری‌های شهرهای اقماری صورت پذیرد.

به گفته وی در خصوص سرویس ایاب و ذهاب مقرر شد طی جلسه‌ای مشترک با حضور شهرداری‌ها و شهرک صنعتی و همچنین هیأت مدیره شرکت‌های خدماتی روش تأمین مالی و اجرایی مشخص شود.

لازم به ذکر است بر اساس تدابیر اتخاذ شده، امکان استفاده از مجرمان با جرایم سبک و با معرفی سازمان زندان‌ها برای بکارگیری در مشاغل کارگری ساده فراهم شده است.

در ادامه این جلسه مقرر شد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند با همکاری و هماهنگی اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی به کارخانجات معرفی شوند و همچنین در جلسه‌ای با حضور شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل راه و شهرسازی برنامه ریزی لازم برای تخصیص زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی و احداث مسکن کارگری انجام گیرد.

گفتنی است در ادامه این نشست با حضور مدیران بانکی استان و اداره کل صمت مشکلات شرکت پیران پلیمر نیز بررسی شد. این شرکت تولیدکننده فیلم‌های بسته بندی بسیار نازک و صادراتی است که درخواست خود را برای حمایت از طرح توسعه شرکت به منظور استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کرد. پس از بررسی طرح و مذاکرات انجام شده، موانع موجود با ارائه پیشنهادی از سوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برطرف شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212101

مهمترین اخبار ایران و جهان: