نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 22:15

دامنه فعالیت های هلال احمر در کردستان گسترش یابد

سنندج-استاندار کردستان گفت: تلاش های اعضای جمعیت هلال احمر در کردستان قابل تقدیر است و انتظار داریم دامنه فعالیت های این در استان گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: مهربانی در ذات مردم کردستان وجود دارد و در همه جای ایران با این ویژگی شناخته شده هستند.

وی افزود: هرچقدر در جذب جوانان در امور داوطلبانه تلاش شود، تعهدی ایجاد می‌شود که ثمره آن بازدارندگی و تأثیرگذاری ایجابی است.

استاندار کردستان ۲ برابر شدن جمعیت جوانان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر در چند ماه اخیر را کاری بزرگ برشمرد و افزود: هدفگذاری برای اجرای برنامه‌های داوطلبانه و جذب و ساماندهی جوانان برای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی الزامی است.

زارعی‌کوشا با قدردانی از مجموعه هلال احمر کردستان، یادآور شد: تلاش دلسوزانه و صادقانه در انجام کارهای این مجموعه مشهود است و انتظار داریم دامنه فعالیت‌های این نهاد در استان گسترش یابد.

وی افزود: تعهد، دلسوزی، تجارب و توانمندی عالی مجموعه جمعیت هلال احمر، انگیزه حرکت رو به پیش ایجاد می‌کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان تا قبل از سال ۱۳۸۸ نگاه امنیتی را با خود به همراه داشت، اظهار کرد: با سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، جنبه فرهنگی استان برجسته شد و نگاه همه اعم از مردم و مسئولان تغییر یافت.

وی افزود: در این سفر بابرکت، گره‌های بلاتکلیف در حوزه‌های اقوام و زبان و مذهب گشوده شد.

استاندار کردستان اظهار داشت: برکات راهگشای این سفر در اصلاح معنوی، فکری و اجتماعی همچنان قابل بهره‌برداری است.

زارعی کوشا در بخشی دیگر از سخنان خود به خدمات هلال احمر در اربعین حسینی سال گذشته اشاره کرد و افزود: کارهای بزرگی که توسط جمعیت هلال احمر انجام گرفت، مایه آبرومندی استان در زمینه اعزام زائران حسینی از مرز باشماق به عتبات عالیات شد و پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال شاهد استقبال زائران تا ۱۰ برابر پارسال باشیم.

وی افزود: سال گذشته مجموع تردد زائران از مرز باشماق ۷۰ هزار نفر بود و امسال به چیزی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد و این جای کاری بیشتری دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212089

مهمترین اخبار ایران و جهان: