نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 09:05

خرید ۱۹۰ تن کلزا تولیدی از گنبدکاووس در سه روز گذشته

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در سه روز گذشته حدود ۱۹۰ تن کلزا تولید شده کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان در گنبدکاووس خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه در جلسه شورای کشاورزی اظهار کرد: خرید غلات مانند کلزا و گندم در پنج استان گلستان، همدان، کردستان، کرمان و خوزستان بر عهده شرکت های تعاونی روستایی بوده و با توجه به آغاز برداشت محصول گندم و کلزا، در سه روز گذشته مقدار ۱۹۰ تن کلزا از کشاورزان توسط شرکت تعاونی روستایی به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲ مرکز خرید نیز در شهرستان برای خرید تضمینی گندم فعال شدند تا گندم تولید شده را خریداری و در انبارهای شهرستان ذخیره کنند.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی و با پیش بینی داده ها، میزان خسارت کشاورزان ناشی از خشکسالی براورد و اداره بیمه ملزم است تا میزان خسارت وارده و مبلغ پرداختی به کشاورزان را اعلام نماید.

وی بیان کرد: سهم سوخت ادوات کشاورزی و ماشین الات در سه ماه فصل بهار ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده که تاکنون ۸۲ درصد آن توزیع شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204345

مهمترین اخبار ایران و جهان: