نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:30

اولویت نخست دهه آینده جهان دیجیتالیزه شدن است

تربت حیدریه ـ معاون سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق آجا با اشاره به سه اولویت نخست جامعه جهانی در دهه آینده، نخستین اولویت را دیجیتالیزه شدن و هوش مصنوعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عفت‌پناه ظهر شنبه در جمع کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت حیدریه به سه اولویت نخست جهان در دهه آینده اشاره و اظهار کرد: در خلاصه گزارش داووس که مشاهیر جهان در علم و فناوری جمع شدند سه اولویت دهه آینده جهان را مطرح کردند که هر کشوری در حوزه دیجیتالی شدن در صنعت و علم و دانشگاه و فضای مجازی بهتر و سریع‌تر حرکت کند موفق تر خواهد بود.

معاون سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق آجا تصریح کرد: در حوزه دفاعی و قدرت سخت واقعاً بی‌نظیر هستیم اما در وزارت آموزش و پرورش و صنعت و معدن که قدرت نیمه سخت و نرم در کشور را دارند با چالش جدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در جهان جدید هر کشوری برای پیشرفت و قرار گرفتن در بین جامعه جهانی نیازمند این سه مؤلفه مهم است، لذا با توجه به اینکه اولویت نخست دیجیتالیزه شدت است باید نگاه به فضای مجازی را تغییر داد و نگاه غیر حرفه‌ای را از فضای مجازی برداریم چرا که به زودی با نصب جدید گوشی‌های هوشمند با اینترنت ماهواره‌ای روبرو خواهیم بود.

عفت‌پناه گفت: در امارات اولین منطقه آزاد ارزهای دیجیتال دنیا افتتاح شده و بی‌شک در دو سال آینده درآمد آن از درآمد نفتی ما بیشتر خواهد بود.

معاون سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق آجا افزود: جهان در حال رفتن به سمت پسا پلتفرم است و فضاهای گفتگو و گفتمان ایجاد شده و ما باید حرف زبانی را یاد بگیریم و بقول امیرالمومنین علیه السلام باید فرزندان را طوری تربیت کنیم که در جهان آینده زندگی کنند.

وی اولویت دوم جهان آینده را علم عنوان کرد و افزود: حوزه دوم علم با محوریت کربن زدایی است و ایران در این حوزه بشدت توانمند است اما جزیره‌ای عمل کرده، لذا باید بانکدازی، صنعت و کشاورزی و دیگر صنایع را به علم متصل کنیم.

عفت‌پناه ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و باید تلاش کرد که نخبگان به جامعه برگردند، چرا که اولویت دوم در جهان علم است و کشوری وزن خواهد داشت که در حوزه علم بروز باشد.

معاون سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق آجا بیان کرد: اولویت سوم مبارزه با تبعیض است و سیاست‌های دولت فعلی در حال حاضر قابل دفاع است بگونه‌ای که تا آخر سال ۴۰۱ سهم بودجه ما از مالیات ۲۰ درصد بوده که ۸۰ درصد آن طبقه معمول و فقیر و چهار دهک اول جامعه می‌دادند اما در قانون جدید سهم بودجه ۵۳ درصد رسیده و آن چهار دهک ابتدایی هم معاف هستند و امروز کسی که بیش از ۱۰۰۰ آپارتمان در همین کشور دارد یا باید بفروشد یا مالیات بدهد.

وی اظهار کرد: در حوزه دفاعی خوب عمل شده و ثابت کرده در تله‌های جنگی قرار نمی‌گیرد و هیچگاه هیجانی نمی‌شود، اما در عین حال در حوزه امنیت توان تولید و جرأت استفاده از آن را دارد.

عفت‌پناه ضلع دوم جنگ اقتصادی دشمن را جنگ ترکیبی و شناختی عنوان کرد و گفت: در این جنگ ترکیبی و شناختی که با محوریت امپراطوری رسانه‌ای انجام می‌گیرد باید در حوزه تبیین و اغناسازی جامعه تلاش شود و همان فرمان جهاد تبیین رهبری نیز به منطقه ظهور برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225245

مهمترین اخبار ایران و جهان: