نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:53

دانشگاه باید تراز چمران ها و همت ها را تحویل جامعه دهد

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد: هویت اصلی دانشجویان را فعالیت‌های فرهنگی می سازد. دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری ها و همت‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در بازدید از دانشگاه تربت‌حیدریه اظهار کرد: تا زمانیکه اختلالی ایجاد نشود وجه ممتنع فرهنگ خود را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: کار فرهنگی به ظاهر ساده اما در باطن بسیار پیچیده و دارای ظرافت است؛ در حالیکه فرهنگ اگرچه حوزه ای مستقل است ولی روح حاکم بر همه عرصه ها است و هر کاری انجام شود لاجرم یک کار فرهنگی است. کنش های عرصه اشتغال لاجرم تاثیر فرهنگی دارد.

کلانتری افزود: برخی امور مستقیما فرهنگی نیستند ولی تاثیرات شگرف فرهنگی و تربیتی دارند و در نگاه تیم مدیریتی دانشگاه تربت حیدریه این موضوع وجود و به آن توجه می شود.

وی افزود: دانشگاه تربت‌حیدریه دانشگاه جوانی است و کادر جوان، بانشاط، خوش ایده، خوش فکر و توانمندی دارد و این ظرفیت فوق العاده ای است برای دانشگاه و امکان تغییر و رشد و نمو در جهت مطلوب را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود: وقتی در دانشگاه استاد، شان فرهنگی دارد این مهم کلا در مسیر ارتقا و ترفیع و همه فرآیندهای آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه نهادینه می شود و دانشگاه باید در این زمینه یک الگو شود.

کلانتری تاکید کرد: در دانشگاه‌ها کار فرهنگی، علمی و دانشجویی را به دانشجویان بسپارید و زمینه سازی و فضاسازی برای رشد دانشجویان را فراهم کنیدو اجازه سعی و خطا به دانشجویان داده شود وکار دانشگاه را به دانشجویان واگذار کنید.

وی گفت: هویت اصلی دانشجویان را همین فعالیت‌های فرهنگی می سازد. دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری ها و همت‌ها باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224245

مهمترین اخبار ایران و جهان: