نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:22

خدمات رایگان دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی در کوثر

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مؤسسه «نورآوران سلامت» با پزشکان حاذق استان‌های مختلف به مدت ۷۰ روز در شهرستان کوثر به اهالی خدمات رایگان دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی ارائه می‌کنند.

علی محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با همت و تلاش پزشکان این مؤسسه خیریه در شهرستان کوثر استقرار پزشکان متخصص چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی را شاهد هستیم که از ۱۰ اردیبهشت تا ۲۰ تیرماه خدمات رایگان به اهالی این شهرستان به ویژه مناطق محروم و روستایی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: پزشکان از استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و تهران در قالب این مجموعه خیریه بهداشتی حاضر شدند تا خدمات متنوعی را در حوزه چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی ارائه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حوزه دندان‌پزشکی ترمیم، پر کردن دندان‌ها و کشیدن دندان‌های پوسیده جز برنامه‌ریزی‌های اصلی بوده و در حوزه چشم‌پزشکی نیز ویزیت و بررسی‌های دقیق قرنیه چشم به همراه تجویز عینک و سایر خدمات چشم‌پزشکی نیز در قالب این گروه خیریه انجام خواهد شد.

محمدیان افزود پیش‌بینی می‌شود در مدت ۷۰ روز ارائه خدمات به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه‌کننده انجام شود که مقرر شده در خردادماه نیز به صورت رایگان جراحی چشم توسط پزشکان متخصص در شهرستان کوثر و روستاهای محروم به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اهالی با مراجعه به اکیپ‌های این مؤسسه و تلاشی که همکاران ما در مراکز بهداشتی انجام می‌دهند، می‌توانند از خدمات رایگان این اکیپ و گروه پزشکی خیریه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تلاش بر این است تا در قالب این گروه‌ها و همراهی مجموعه‌های سلامت‌محور زمینه و بستری فراهم آید تا ارتقای سلامت گروه‌های مختلف جامعه را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224045

مهمترین اخبار ایران و جهان: