نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 12:16

اردوغان: روابط ترکیه با روسیه «ویژه» و روبه‌رشد است

رئیس‌جمهور ترکیه علی‌رغم رقیب انتخاباتی خود، تأکید کرد روابط این کشور با روسیه ویژه است و مسکو و آنکارا به همدیگر نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تأکید کرد روسیه روابطی «ویژه» و روبه‌رشدی با روسیه دارد.

به نوشته سی‌ان‌ان، این اظهارات اردوغان پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و علی‌رغم فشارها علیه آنکارا برای اجرای تحریم‌های غرب علیه روسیه بیان می‌شود.

اردوغان دراین‌باره گفت: ما در وضعیتی نیستیم که همانند غرب، علیه روسیه تحریم اعمال کنیم. ما به تحریم‌های غرب پایبند نیستیم. ما دولتی قوی هستیم و با روسیه روابط مثبتی داریم. ترکیه و روسیه در همه زمینه‌ها به همدیگر نیاز دارند.

کمال قلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی اردوغان در تبلیغات دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، آشکارا روسیه را متهم به «دخالت» در انتخابات ترکیه کرد و تلویحاً هشدار داد که این اقدام می‌تواند روابط دو کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه یکشنبه گذشته برگزار شد و هیچکدام از نامزدها نتوانستند بیش از نیمی از آراء را کسب کنند و دور دوم این انتخابات ۷ خرداد بین رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو برگزار خواهد شد.

در دور اول انتخابات اردوغان و قلیچدار بیشترین آراء را کسب کردند و سنان اوغان نیز با کسب ۵ درصد آراء سوم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224501

مهمترین اخبار ایران و جهان: