نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:20

شهرداری های سیستان و بلوچستان باید برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تدوین کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرداری های استان باید برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تدوین کنند و از این سند برش های ۵ ساله و یکساله نیز تنظیم شود تا عملکرد خود را در طول یک سال ارزیابی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در همایش شهرداران استان بر تکیه و استفاده از ظرفیت های استان برای اجرای امور توسعه ای و زیرساختی در شهرداریها تاکید کرد و افزود: در برخی شهرهای کوچک استان، شهرداریها با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های منطقه ای خیلی خوب کار کرده اند؛ در حالیکه این شهرداری ها اعتبارات کلان هم نداشته‌اند و به خوبی از ظرفیت‌های منطقه ای برای اجرای امور استفاده کرده‌اند.

 ‏وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی وجود دارد که می توان همراه با اراده قوی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود:داشتن اراده قوی مهم است چرا که اگر اراده ضعیف باشد با وجود هزاران امکانات هم راه به جایی نمی بریم.

وی بیان کرد: تجربیات دوران جنگ نشان داد که با کمترین امکانات و نبود هیچ کارگاه تولیدی و کارخانه، ابنیه فنی مثل پل های شناور و سایر پروژه های عمرانی در محل منطقه جنگی با اراده قوی رزمندگان اجرایی می شد.

 کرمی تاکید کرد: باید با روحیه جهادی کار کنیم و در این امر با کسی تعارف نداریم؛ چون مردم انتظار دارند و باید با اراده قوی و به کارگیری تمام ظرفیت ها و همچنین استفاده از توان نمایندگان و فرمانداران و امکانات سایر دستگاه های اجرایی تغییر و تحول ایجاد کنید.

وی عنوان کرد: این در حالیست که در پایان سال گذشته تعدادی از دستگاههای اجرایی، نتوانستند اعتبارات مصوب را جذب کنند که این نقص بسیار بزرگی است و ادارات باید در پایان سال فراتر از بودجه کار کرده باشند و در این حوزه بدهی داشته باشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای انجام امور عمرانی در حوزه شهرداریها باید از تولیدات داخلی استان استفاده شود.

 وی همچنین اظهار داشت: نظارت بر امور انجام شده موضوع بسیار مهمی است و باید برای حفظ کیفیت کارهای انجام شده نظارت جدی داشته باشیم تا سطح کیفی پروژه‌های عمرانی سطح شهر ها افزایش یابد.

 وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید امکاناتی که در سطح دستگاه دارند را برای انجام امور زیربنایی در اختیار شهرداری ها قرار دهند.

کرمی گفت: شهرداران باید برنامه چشم انداز ۲۰ ساله تدوین کنند و از این سند برش های ۵ ساله و یکساله تنظیم کنند تا مشخص شود در بازه پنج ساله و یکساله چه اولویت هایی را باید به کار گیرند و چه کارهایی انجام دهند و عملکرد خود را در طول یک سال ارزیابی کنند.

 وی اضافه کرد: شهرداران باید هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات انجام شده را ارائه و در دید عموم قرار دهند تا مردم ببینند شهرداری چه اقداماتی را انجام داده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سطح مطالبه‌گری مردم نیز باید افزایش یابد.

 وی تاکید کرد: شهرداران باید با اساتید دانشگاه و نخبگان استان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و از ظرفیت اساتید و نخبگان استان برای پیشرفت امور بهره گیرند.

 کرمی  افزود: در حال حاضر شهرداری ها ماشین آلات زیادی دارند که به علت عدم رسیدگی و مدیریت صحیح، مستهلک و از کار افتاده شده اند و باید سازمان همیاری شهرداری ها این موضوع و امکانات را به نفع شهرداری ها ساماندهی کند و بهره برداری لازم صورت گیرد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195201

مهمترین اخبار ایران و جهان: