نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:49

صدور هشدار سطح زرد کشاورزی در استان زنجان/ آغاز فعالیت سامانه همرفتی

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این هشدار به معنی ورود سامانه همرفتی به استان و فعالیت آن از امروز تا پایان روز بیستم اردیبهشت خواهد بود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار کرد: وضعیت جوی از بعدازظهر با افزایش ناپایداری‌ها شاهد افزایش سرعت وزش باد و رشد ابر خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بارش‌های پراکنده را از دیگر پدیده‌های جوی استان عنوان و تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که این شرایط با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا نیز همراه شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه علاوه بر این، از بعدازظهر سه‌شنبه تا چهارشنبه شاهد رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ خواهیم بود، تصریح کرد: دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه موقتا به صورت نسبی با کاهش همراه خواهد شد.

وی به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: این هشدار به معنی ورود سامانه همرفتی به استان و فعالیت آن از امروز تا پایان روز بیستم اردیبهشت خواهد بود.

رحمن‌نیا وزش باد شدید تا نسبتا شدید، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در برخی از مناطق و خیزش گرد و غبار را از مخاطرات ناشی از فعالیت سامانه مورد نظر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی را از اثرات مخاطره مورد نظر است و باید مخافظت‌های مورد نظر از این تاسیسات انجام شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195245

مهمترین اخبار ایران و جهان: