نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 17:10

هویت دختران ایرانی با سبک زندگی اصیل اسلامی گره خورده است

اردبیل-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تعلیم و تربیت دختران امروز بایست برگرفته از آداب دینی و قرآنی بوده و در این مسیر نباید از پیامدهای تمدن و الگوهای غربی غافل ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلی‌زاده ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از دختران فعال و با حجاب عضو کتابخانه در اردبیل اظهار کرد: حضور فعال و پویای دختران و زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی سبب شده تا چنانچه اگر خطری هم الگوی تربیتی دختران ما را تهدید نکند ما به عنوان مادران امروز با رد الگوهای تربیتی تمدن غرب از سیره ائمه معصومین در تربیت فرزندانمان بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نقش دختران و زنان در جامعه امروزی به عنوان مادران جامعه فردا بسیار خطیر بوده و در واقع اولین پایه‌های تربیتی مادران فردا از نحوه تعلیم و تربیت دختران امروز تأثیر می‌پذیرد، اضافه کرد: امروز ما باید مفهوم حقیقی غلبه الگوهای تربیت اسلامی بر الگوهای تعلیمی غربی را به خوبی در جامعه نهادینه سازیم تا دختران ما با فراخ خیال به فعالیت خود در جامعه ادامه دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: دختران کشور ما امروز باید در فضایی کاملاً آرام به دور از تبعیض و هجمه رشد یافته و به سمت آینده گام بردارند و در این راستا شاید کتاب یکی از یاری‌گران آنان در این مسیر باشد اما بی‌شک نقش خانواده‌ها در تشخیص و تعیین مسیر صحیح حرکت نمی‌تواند خالی از لطف باشد.

رضاقلیزاده با بیان اینکه هم‌اکنون جمعیت دختران فعال جامعه با پسران فعال در کشور تقریباً برابری می‌کند، یادآور شد: همین موضوع می‌تواند دلیل حساسیت نحوه تربیت دختران را برای ما یادآور شود چرا که فعالیت گسترده دختران در جامعه مستقیماً می‌تواند بنیان خانواده را درگیر کرده و در این راستا لازم است دختران ما هوشیاری کافی را در برخورد با الگوهای نادرست تربیتی داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هجمه‌های اخیر در کشور به خوبی نشان داد که هدف اصلی بسیاری از معاندان تخریب هویت دختران و زنان ایرانی است و تنها چراغ راه در این مسیر تمسک به اهل بیت و پیروی از الگوهای تربیتی دینی، ایرانی و اسلامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228289

مهمترین اخبار ایران و جهان: