نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 09:30

مالکیت بازی‌های بومی، محلی صیانت شود

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مالکیت و اصالت بازی‌های بومی، محلی باید حفظ شده و از آن به نحوه صحیح مراقبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه یکشنبه در جشنواره «بازی‌های بومی، محلی و آئین‌های سنتی» در خلخال اظهار کرد: ایران اسلامی ما گنجینه‌ای عظیم و منظومه ارزشمند از اصالت‌ها و دستاوردهای عظیم فرهنگی، معنوی و نقش و نگارهای سنتی و محلی است که صیانت از این مجموعه‌ها می‌تواند در مسیر تعالی جامعه راهگشا باشد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره «بازی‌های بومی، محلی و آئین‌های سنتی» در خلخال با همراهی ورزشکاران و علاقه‌مندان به این بازی‌ها از استان گیلان تصریح کرد: این تبادل فرهنگی بهترین و شایسته‌ترین حرکت در معرفی و شناساندن گنجینه‌های عظیمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ۲ نقطه ایران است که می‌تواند ثمره و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ورزشکاران بازی‌های بومی، محلی ۲ استان با رفاقت و برادری در کنار هم این رویداد را با محوریت همدلی و هم‌افزایی بیشتر انجام داده تا اصالت بومی، محلی و اقوام خود را به نمایش بگذارند.

قاسمیان به نمایش آئین‌های سنتی به ویژه عروس‌بران و دیگر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی در قالب این جشنواره اشاره کرد و افزود: در کنار این بازی‌ها و نمایش آئین‌های سنتی و محلی، عرضه صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نیز بسیار حرکت مؤثر و ارزشمندی بوده که می‌تواند ظرفیت‌های این مناطق را به رخ بکشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خلخال را بهشت گم شده ایران معرفی کرد و ادامه داد: زیبایی‌های خلخال از باغات و جاذبه‌های طبیعی به همراه اقلیم و شرایط جغرافیایی فضایی متفاوت در این شهرستان به وجود آورده تا سالانه ورود هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به این منطقه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره «بازی‌های بومی، محلی و آئین‌های سنتی» که با حضور ورزشکاران خلخال و استان گیلان برگزار شد، شرکت‌کنندگان سعی کردند تا آداب و سنن و رسوم تاریخی و کهن خود را نظیر «لالایی، آپابازی و…» به نمایش گذاشته و این زیبایی‌ها را در قالب چهار تیم از استان گیلان و چهار تیم از استان اردبیل به نمایش بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229145

مهمترین اخبار ایران و جهان: