نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 09:50

آغاز کارگاه تولید پوستر جمعیت در یزد/ صداقت: عقب افتادگی جمعیتی با هنرمندان جبران شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی یزد با بیان این‌که اصلی راهکار رشد جمعیت فعالیت فرهنگی است، گفت: عقب افتادگی 10 ساله در حوزه جمعیتی با مشارکت هنرمندان جبران ‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت پیش از ظهر امروز در مراسم آغازبکار کارگاه تولید پوستر و اکران شهری که با عنوان«قدم نو رسیده» و با موضوع جمعیت در شهر تاریخی یزد برگزار شده است، اظهار کرد: با مبنا قرار دادن زمان ابلاغ دستور مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت، ما عقب افتادگی ۱۰ ساله و باید با یک سری اقدامات جدی این مهم را جبران کنیم.

وی با بیان این‌که کارگاه تولید پوستر با حضور 40 نفر از طراحان سراسر کشور برگزار شده است، افزود: کارشناسان حوزه جمعیت هم وضعیت کشور در خصوص را بحرانی و نزدیک به بحرانی می‌دانند و می‌طلبد برای آن برنامه علمی و تخصصی انجام شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی یزد در ادامه مهمترین و اصلی‌ترین عامل کاهش رشد جمعیت را فرهنگ سازی دانست و گفت: مهمترین عامل اصلاح این مهم نیز فعالیت و برنامه‌ریزی فرهنگی است.

صداقت مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در رشد جمعیت عنوان و تصریح کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی فرهنگ سازی برای اصلاح سبک زندگی مهمترین عامل در ساماندهی حوزه جمعیتی است و این مهم به خودی خودی دغدغه‌های اقتصادی را نیز کاهش می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که برای نقشه راه جمعیتی در استان یزد پروانه‌ای به منظورهای مختلف طراحی شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم کار کوچک و خیر هنرمندان در حوزه جمعیت تأثیرات بزرگ دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد با با اشاره به هشدار جمعیت‌شناسان در مورد کاهش نرخ جمعیت در اوائل دهه 90 در کشورمان، گفت: متاسفانه در حال حاضر نرخ باوروری کشور از نرخ جایگزینی یعنی 2.1 نیز کمتر و به 1.4 رسیده است و ادامه این روند کشور را دچار چاله جمعیتی خواهد کرد.

کارگاه تولید پوستر با موضوع جمعیت از امروز ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت سه روز با حضور مجتبی مجلسی، محمد رازقی، مریم دباغ زاده و امید کردی از اساتید برجسته طراحی پوستر کشور و جمعی از هنرمندان این حوزه به میزبانی استان یزد برگزار شده است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201789

مهمترین اخبار ایران و جهان: