نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 17:04

روابط عمومی ادارات صداقت و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: روابط عمومی ادارات در گام اول جایگاه واقعی خود را شناخته و سپس صداقت و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ظهر امروز مهدی دهرویه در نشست روابط عمومی ادارات و خبرنگاران با فرماندار اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته روابط عمومی هر سازمان حرف اول را میزند اما متاسفانه در کشورهای جهان سوم، روابط عمومی ها دچار روزمرگی و کارهای تبلیغات شدند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی قوی بوده که بتواند ارتباط دو سویه بین مردم و مدیر دستگاه اجرایی برقرار کرده و هنرمندانه موضوعات و مشکلات مردم را به مدیر خود و عملکرد و فعالیت های انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برخی اوقات مدیران یا دستگاه اجرایی مرتبط مورد هجمه و نامهربانی از سوی افرادی با نیت خاص و یا رسانه های معاند قرار می گیرند که این نشان دهنده این است روابط عمومی نتوانسته نقش خود را بخوبی ایفا کرده و اطلاعات صحیح را منتشر کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها در عین اینکه باید جایگاه واقعی خود را شناخته و به ارزش کار خود باور و یقین داشته باشند، در کار خود می بایست صداقت و اخلاق مداری را رعایت کرده و وابستگی خاصی به مدیر یا جناحی نداشته و به گونه ای رفتار کند که مدیر دستگاه اجرایی مجبور به انتشار واقعیت ها نه اخبار کذب باشد.

دهرویه گفت: از طرف دیگر به گونه ای رفتار و فعالیت نکند که مدیر دستگاه اجرایی به ناحق مورد حمله و هجمه رسانه ای قرار گیرد.

وی بیان کرد: در راستای هم افزایی، انتقال تجربیات و رقابت مثبت مدیران دستگاه های اجرایی، جلسات ماهانه بین روابط عمومی های ادارات شهرستان برگزار و نقاط قوت و ضعف ها احصا می شود. شاخص های شهرستان با مدل بومی سازی تهیه شده و در یک برنامه کوتاه مدت بررسی و پیگیری شود.

وی بیان کرد: همه روابط عمومی ها از یک بدنه و دارای یک رسالت مشترک هستند و نباید در جهت تخریب یک مدیر هرچند که اشتباه کرده باشد پیش بروند بلکه باید مسیر درست را به وی نشان دهند.

روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای کوثر در این جلسه گفت: نگاه مدیران دستگاه های اجرایی به حوزه روابط عمومی یک نگاه سنتی بوده و از منظر انها وظیفه روابط عمومی صرفا هماهنگی و تعیین وقت جلسات، ملاقات های عمومی و نصب بنر در مناسبت های مختلف است در صورتی که با توجه به بارش سیل اسا اطلاعات درست و غلط در فضاهای مجازی، رسالت روابط عمومی ها بسیار بالاتر و مهمتر است.

حمیدرضا نصرتی اظهار کرد: بسیاری از روابط عمومی های ادارات چند وظیفه را عهده دار بوده و به خاطر چند شغل بودن از فلسفه واقعی وجودی روابط عمومی خارج می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به سرعت انتشار اطلاعات در فضاهای مجازی نیاز است روابط عمومی ها به روزرسانی شوند تا بهتر بتوانند به رسالت و وظئفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233801

مهمترین اخبار ایران و جهان: