نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 20:21

آسایش و آرامش مردم خط قرمز پلیس

اردبیل- رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: حفظ آسایش و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و در این زمینه از هیچ‌گونه رفتار نابهنجار رانندگان اغماض نمی‌کنیم.

سید حجت فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی برخورد با رانندگان متخلف و دارای حرکت‌ها و اقدامات نامتعارف و مخل نظم و امنیت را شاهد بودیم که با گزارش خود مردم این رانندگان خاطی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در کنار تذکر شدید و برخورد قانونی، همچنان اعلام می‌کنیم که خط قرمز پلیس حفظ آسایش و آرامش مردم است و در این زمینه اغماض و کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل خطاب به رانندگان خاطی و بی‌توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه صاحبان خودروهای با پارک نامتعارف در سطح شهر اردبیل گفت: باید با همکاری دستگاه‌های متولی صاحبان خودروهای وانت و نیسان که اقدام به ایجاد بار ترافیکی در مسیرهای مختلف و فروش وسایل متنوع می‌کنند، به میادین میوه و تره‌بار هدایت شده و جلوی فعالیت آنها برای جلب رفاه و آسایش مردم گرفته شود.

فتاحی افزود: به نظر می‌رسد جریمه اعمال شده برای برخی از رانندگان قدرت بازدارندگی مناسب در ممانعت از تخلف مکرر ندارد و برای اثربخشی در این حوزه تلاش می‌کنیم تا جلوی سد معبر و یا افزایش بار ترافیکی را با تشدید نظارت‌ها و کنترل‌های صبحگاهی و عصرگاهی بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایل مختلف در شهر اردبیل شاهد بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین عبور و مرور و تسهیل‌گر هستیم که این خود به افزایش بار ترافیکی در مسیرهای مختلف منجر شده در حالی که با همکاری دستگاه‌های متولی به راحتی می‌توانیم وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروش را به میادین میوه و تره‌بار و خودروهای جلوی تعمیرگاه‌ها و نمایشگاه‌ها را به شهرک‌های مد نظر در این حوزه هدایت کرده و از بار ترافیکی سطح شهر بکاهیم.

فتاحی گسترش فرهنگ شهرنشینی درست و توجه به قوانین و مقررات مورد نظر در حوزه ترافیکی را یادآور شد و اضافه کرد: سعی ما بر این است تا با تذکر و ارشاد و همچنین رعایت قوانین و مقررات رانندگان را مجاب کنیم تا نسبت به اعمال قانون با دقت بیشتری عمل کرده و جلوی بی‌قانونی‌ها گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961501

مهمترین اخبار ایران و جهان: