نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 12:46

پاسخ «شیفت خلوت» به اطلاعات پزشکی غلط رسانه‌های معاند

مجری کارشناس «شیفت خلوت» با اشاره به برخی اطلاعات پزشکی رسانه‌های معاند مانند من و تو و ایران اینترنشنال بیان کرد که در اکثر موارد اطلاعات دروغین در حوزه سلامت عرضه می‌کنند.

حسام الدین خضری سردبیر و کارشناس مجری برنامه «شیفت خلوت» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی به خبرنگار مهر بیان کرد: به این دلیل نام «شیفت خلوت» را انتخاب کردیم که تمام گپ ‌و گفت صمیمانه نیروهای تخصصی یک بیمارستان و محیط های درمانی در یک شیفت خلوت اتفاق می افتد و زمانی که شیفت خلوت می شود افراد فرصت این را پیدا می کنند در رابطه با تخصصی ترین موضوعاتی که در پیرامونشان در رابطه با بیماری ها، انواع ‌و اقسام مسائلی که در حوزه سلامت وجود دارد و مثلا در آن بیمارستان اتفاق می افتد، گفتگو کنند.

وی اضافه کرد: نام «شیفت خلوت» و وجه تسمیه‌ای که وجود دارد به این دلیل است که یک شیفت خلوت را تداعی کردیم و کادر درمان دور هم می‌نشینند، صحبت می کنند و به گفتگو با آنها می‌پردازیم.

خضری درباره محور این گفتگوها اضافه کرد: در این برنامه سعی کردیم به زبان کاملا ساده صحبت کنیم، گفتگوهای ما کاملا مفید باشد و مخاطبین بتوانند در حفظ سلامت، در بحث ترویج فرهنگ سلامت که در حیطه مختلفی مربوط به سلامت جسم، روح و روان باشد استفاده کنند. رویکرد برنامه به این شکل است که در ابتدا یک سناریو را شروع می کنیم و یک بیمار با پزشک خود درد و دل می‌کند که چه اتفاقی افتاده است و همه این ها برگرفته از تجربه سیزده ساله من در محیط درمان شکل گرفته است.

این سردبیر یادآور شد: در این برنامه از پزشکان متخصص که مرتبط با موضوع برنامه تخصص دارند، دعوت می کنیم و با آنها خیلی خودمانی و صمیمانه صحبت می‌کنیم، دقیقا آن چیزی که فکر می کنیم مهم ترین سوالات مخاطب هست را از آنها می پرسیم ‌و پاسخش را می گیریم.

خضری در بخشی دیگر به اخبار غلط رسانه های معاند اشاره عنوان کرد: ما در این برنامه به رسانه های معاند مانند بی‌بی‌سی، اینترنشنال، من و تو ... که اغلب برای مردم اطلاعات دروغین در حوزه سلامت تولید می کنند می پردازیم، مثلا بیان شده که ماری جونا، از بیماری کرونا جلوگیری می‌کند! یا خوردن مشروبات الکلی به سلامت روده کمک می‌کند! اصلا چنین چیزی وجود خارجی ندارد ولی آنها به این موضوعات نادرست اشاره می‌کنند. ما این موارد را با توجه به مقالات معتبر پاسخ می دهیم و از نادرستی این پیام ها جلوگیری می کنیم.

برنامه «شیفت خلوت» به تهیه کنندگی نیره مراد حاصلی، به سردبیری و اجرای حسام‌الدین خضری و نویسندگی سمیرا جعفری و ‌زهرا رحیم حسینی ‌و با هماهنگی زهرا محسن‌زاده و آیتم‌سازی امیر عضد، از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه، روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 984501

مهمترین اخبار ایران و جهان: