نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 18:23

پرداخت ۱۷۳ کمک‌هزینه تحصیلی از محل زکات در زنجان

زنجان-مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره)استان زنجان گفت: امسال از محل مشارکت مردم درپرداخت زکات۱۷۳مورد کمک‌هزینه تحصیلی به مبلغ۴۸۷میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌اله صالحی روز یکشنبه، با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد فراهم کردن زمینه تحصیل و رشد فرزندان مددجویان تحت حمایت است، اظهار کرد: این نهاد مردمی با همکاری خیران و نیکوکاران در کمک به این دانش آموزان و دانشجویان برای موفقیت در امر تحصیل و رسیدن به مدارج تحصیلی عالی تلاش می‌کند تا زمینه خودکفایی آنها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش‌آموز و دانشجویی نباید به دلیل مشکلات معیشتی از تحصیل باز بماند یا امکانات مناسب تحصیلی را در اختیار نداشته باشد، اضافه کرد: به همین منظور خدماتی از جمله تأمین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه امسال از محل مشارکت مردم در پرداخت زکات ۱۷۳ مورد کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۴۸۷ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت انجام می شود تا آنها بتوانند با کمترین مشکلات به تحصیل ادامه دهند.

صالحی افزود: در حال حاضر ۷۵۰۰ دانش‌آموز، دانشجو و طلبه از خدمات مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان در بخش‌های فرهنگی بهره‌مند هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963589

مهمترین اخبار ایران و جهان: