نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 12:16

امدادرسانی هلال احمر به مسافران گرفتار برف و کولاک در جاده‌های زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر این استان طی شب گذشته تا بامداد امروز برای 81 مسافر در راه مانده ناشی از برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر در محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان در آماده باش کامل برای امدادرسانی بوده و هم اکنون نیز در حال گشت زنی هستند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در این شرایط جوی حدود 20 خودرو در جاده‌های ارتباطی شهرستان‌های زنجان، ابهر، طارم، ایجرود، خرمدره و خدابنده گرفتار در برف و کولاک شدند. 
وی با بیان اینکه بلافاصله تیم‌های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر شهرستان‌های بیان شده به کمک خودروها و مسافران گرفتار در برف و کولاک شتافتند، تصریح کرد: این تیم‌ها توانستند اقدام به رهاسازی و جابه‌جایی خودروها به نقاط امن کنند. 
موسوی ادامه داد: علاوه بر این امدادرسانی‌ها، یک بیمار قلبی نیز از روستای صعب العبور زرنی شهرستان طارم توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر منتقل و برای مداوا در مراکز درمانی تحویل اورژانس شد. 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در طرح زمستانی 16 پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند. 
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان زنجان فعال است، افزود: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است. 
موسوی تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند تماس برقرار کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 980145

مهمترین اخبار ایران و جهان: