نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:11

وضعیت فارس در زیر ساخت های تئاتر از میانگین کشوری بهتر است

شیراز- معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فارس به لحاظ زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه تئاتر از میانگین سایر استان‌های کشور بالاتر و دارای وضعیت بهتری است.

محمود سالاری درحاشیه آئین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: اگر معیار بررسی میانگین ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه تئاتر باشد استان فارس دارای وضعیت مطلوب‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: اگر معیار شرایط ایده آل باشد فارس با توجه به پتانسیل‌های که دارد تا شرایط ایده آل فاصله بسیار زیادی دارد.

سالاری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهایی که در استان فارس و شهر شیراز مورد توجه است افزایش تالارها و مکان‌های تمرین گروه‌های تئاتر بوده که امید است بتوان شرایط ایجاد این زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

وی در خصوص اختتامیه جشنواره تئاتر فجر مناطق کشورنیز تصریح کرد: این جشنواره طی چند سال گذشته در کشور برگزار نشد اما امسال این جشنواره در چهار استان برگزار شده تا تمامی مناطق کشور در این جشنواره شرکت کرده باشند.

به گفته این مقام مسئول استان‌های کرمانشاه، مازندران، بوشهر و فارس چهار دوره از این جشنواره را طی سال جاری برگزار کرده و موجب شده تا تمامی گروه‌های نمایشی کشور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور حضور داشته باشند.

وی خبر از تقویت اینگونه رویدادها در سطح کشور به علت استقبال گسترده گروه‌های نمایشی داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979789

مهمترین اخبار ایران و جهان: