نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 12:41

اضافه شدن ۱۰۰ کلاس درس به فضای آموزش استان ایلام

ایلام-مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: تا مهر ماه سال آینده ۱۰۰کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

جلال حمره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا مهر ماه سال آینده ۱۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد.وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مدارس استان از نظر استحکام و ایمن سازی شرایط مطلوبی دارند، اظهار کرد: مدارس استان از نظر وضعیت سازه‌ای و استحکام به نسبت سایر مناطق کشور شرایط بهتری دارد، اما از نظر سال ساخت و فرسودگی تا حدودی رنج می‌برند.

حمره در خصوص نامناسب بودن وضعیت مدرسه شهید امیری روستای دشت آباد دره شهر هم گفت: با توجه به اینکه این مدرسه جزء اولین ساختمان‌هایی بوده که در این روستا ساخته شده، لذا اطراف آن کاملاً فضای باز بوده و در مواقع بارندگی مشکلی بوجود نیامده، اما در مرور زمان با احداث ساختمان در روستا و اطراف مدرسه، مسیر هدایت آب از طریق کانالی بوده که ظاهراً پاسخگوی حجم آب ناشی از باندگی‌های اخیر نبوده و باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه قدمت بالا و میزان فرسودگی ساختمان، مدرسه در اولویت نوسازی قرار گرفته و تامین اعتبار لازم هم صورت گرفته از طرفی خیر مدرسه ساز هم پای کار آمده و در صورتیکه قبل از سال عملیات ساخت آن شروع شود تا مهر ماه سال آینده این مدرسه نوسازی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980245

مهمترین اخبار ایران و جهان: