نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 16:23

تعداد ۳۲ مسمومیت گاز مونوکسیدکربن در تربت جام

معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی تربت جام با اشاره به برودت هوا و قطع گاز برخی مشترکین در شهرستان گفت: به علت استفاده غیراستاندارد از لوازم گرمایشی جایگزین، در این دو سه روزه ۳۲ نفر در منطقه با گاز co دچار مسمومیت شدند.

 محمدصادق معلم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای فارس در تربت جام اظهارکرد: به علت استفاده غیراستاندارد از لوازم گرمایشی جایگزین، در این دو سه روزه ۳۲ نفر در منطقه با گاز co دچار مسمومیت شدند.

  معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی تربت جام افزود: تعدادی از این افراد توسط اورژانس و تعدادی توسط همراهان  به مراکز درمانی منتقل و خدمات دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است، تاکیدکرد: حتما از تهویه مناسب محیط و سیستم ایمنی وسیله گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: افرادی که دچار مسمومیت می شوند دارای علائم تهوع، سردرد، ضعف ‌و ‌بی‌حالی هستند که باید سریعا  به مرکز درمانی  مراجعه نمایند.

 معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی تربت جام، افزود: از مردم عزیز درخواست می کنیم باتوجه به برودت و سردی هوا از  وسایل گرمایشی غیر استاندارد استفاده نکنند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

معلم زاده یادآورشد: همشهریان به هیچ عنوان برای گرمایش در فضای بسته از  زغال، آتش چوب، پیک نیک و لوازم غیر استاندارد استفاده نکنند و بیشترین آسیب و حوادث متوجه کودکان و سالمندان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 980845

مهمترین اخبار ایران و جهان: