نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 05:32

آرژانتین به گفتگوها با پوتین ادامه می دهد

رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که این کشور به گفتگوها با پوتین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آلبرتو فرناندز»، رئیس جمهور آرژانتین در سخنانی در ارتباط با نوع رابطه این کشور با روسیه تاکید کرد که او قصد ندارد گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متوقف کند، اگرچه بوینس آیرس از جنگ در اوکراین حمایت نمی‌کند.

رئیس جمهور آرژانتین در این ارتباط گفت: «گفتگو با پوتین را متوقف نکردم، اما ما هرگز از تهاجم هم حمایت نکردیم. آخرین باری که پوتین صحبت کردم، وقتی بود که او با من تماس گرفت تا پیروزی آرژانتین در جام جهانی (فیفا) را تبریک بگوید و من هم تاکید کردم که لازم است برای حل موضوع اوکراین سر میز مذاکره بنشینیم.»

آرژانتین به تحریم‌ها علیه روسیه نپیوست. همچنین علیرغم انتقاد آرژانتین از جنگ روسیه در اوکراین، اما آرژانتین همواره تحریم‌ها علیه روسیه را غیرقانونی عنوان کرده و تاکید کرده است که این تحریم‌ها کمکی به حل بحران نخواهند کرد.

با این وجود، سفیر روسیه در آرژانتین خاطرنشان کرده است که به دلیل تحریم‌ها، حجم تجارت بین روسیه و آرژانتین طی ۹ ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و به ۷۱۱ میلیون دلار رسیده است.

پیش از این نیز، وزیر امور خارجه آرژانتین گفته بود این کشور حوزه آمریکای لاتین، روسیه را در بحبوحه ادامه جنگش با اوکراین تحریم نخواهد کرد. سانتیاگو کافیرو، وزیر خارجه آرژانتین در گفتگو با خبرنگاران در محل ساختمان ریاست جمهوری این کشور در زمان آغاز جنگ اوکراین گفته بود: «آرژانتین تحریم را مکانیزمی برای ایجاد صلح و هماهنگی یا به راه انداختن یک میز گفتگوی صریح که به نجات جان افراد کمک کند نمی‌داند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 991945

مهمترین اخبار ایران و جهان: