نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 19:13

نماینده لبنانی: تنها راه نجات لبنان انتخاب رئیس جمهور است

یک نماینده پارلمان لبنان گفت که یک رئیس جمهور با دیدگاه اصلاحی می تواند بحران ها و مشکلات فعلی این کشور را حل و فصل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد خواجه» نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که این کشور نیاز به رئیس جمهوری دارد که بتواند مسائل و بحران فعلی را حل و فصل کرده و با همه لبنانی ها و همه دوستان و برادران در جهان روابط متعادلی داشته باشد.

وی افزود: نبیه بری رئیس پارلمان به صورت هفتگی جلسه برای انتخاب رئیس جمهور برگزار می کند و این جلسات به خاطر بی نتیجه بودن خسته کننده شده است و در واقعیت هیچ چیزی را تغییر نمی دهد.

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: هیچ گروهی در پارلمان نمی تواند به تنهایی رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و تنها راه انتخاب رئیس جمهور تفاهم میان گروه هاست.

وی ادامه داد: اگر نبیه بری در روز سه جلسه نیز برای انتخاب رئیس جمهور برگزار کند، چیزی تغییر نمی کند؛ به همین علت ابتدا باید در مورد شخص رئیس جمهور آینده و ویژگی های او تفاهم حاصل شود.

گفتنی، پارلمان لبنان پنجشنبه گذشته برای یازدهمین بار متوالی و به علت اینکه هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور نتوانستند آرای دو سوم نمایندگان را کسب کنند، در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991289

مهمترین اخبار ایران و جهان: