نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:54

امام خمینی مولفه هویتی برای ایران اسلامی است

خمین- استاندار مرکزی گفت: امام خمینی (ره) یک مؤلفه هویتی برای ایران اسلامی است و باید از این شخصیت بی نظیر برای تقویت مؤلفه‌های هویتی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی ظهر سه شنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در خمین همزمان با هفته بر آستان آفتاب اظهار داشت: در هفته فرهنگی خمین که همزمان با ولادت فرصت حضرت زهرا (س) و زادروز امام خمینی (ره) است فرصت بی‌نظیری برای شهر خمین و استان مرکزی فراهم است تا شخصیت امام خمینی (ره) برای تقویت مؤلفه‌های هویتی جامعه که به آن بسیار نیاز دارد استفاده شود.

وی ادامه داد: شاکله معنوی یک جامعه هویت اوست و هر اندازه که شاکله معنوی استوار باشد، نواقص و مشکلات شاکله جسمی چالش زا نخواهد بود، در واقع یک جامعه اگر مشکلات متعددی در پیش پای خود داشته باشد، اما هویتی برقرار داشته باشد، جامعه‌ای مقتدر خواهید بود و می‌تواند مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: معتقدیم نظام هویتی ایران یا استان را مؤلفه‌های متعددی می‌توانند تقویت کنند، در رأس این نظام هویتی، بزرگان و شخصیت‌های مهم قرار دارند و مفتخریم که استان مرکزی مهد بزرگان و اسطوره‌هایی است که می‌توانند برای یک مجموعه هویتی نقش آفرینی کنند و امام راحل این نقش را به نحوی اجرایی کرد که نظامی قدرتمند را تشکیل داد که وارد چهلواره دوم شده است.

مخلص الائمه با اشاره با اهمیت مسئله صرفه جویی در انرژی و هجمه برخی‌ها علیه دولت گفت: مصرف گاز کشور در یک ناترازی قرار دارد و مصرف بیش از تولید است که برق کشور نیز در همین ناترازی است.

وی ادامه داد: هرساله مصرف گاز کشور تقریباً ۱۰ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و طبق پیش بینی‌ها امسال باید مصرف گاز کشور ۲۵۰ میلیارد مترمکعب باشد، پوشش گاز خانوارها در سراسر کشور در حال حاضر ۹۸ درصد است که در هیچ جای دنیا چنین ظرفیتی ایجاد نشده است.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: با وجود انتقاداتی که در راستای تأمین گاز وجود داشت اما مدیریت خوبی در این راستا صورت گرفت و علیرغم اینکه استان‌های متعددی درگیر بارندگی و بارش بودند اما وضعیت خوبی را در حوزه گاز شاهد بودیم و مصرف گاز مدیریت شد و حتی بخشی از گاز صنعت که تعهدی به تأمین گاز آن نداشتیم نیز تأمین شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983089

مهمترین اخبار ایران و جهان: