نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 17:22

آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در قزوین

قزوین- بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی آغاز شد.

حجت الاسلام محمد غلامی ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه سند اعتلای ده ساله بسیج تدوین شده است، اظهار کرد: اجرای این سند از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و امروز در آستانه پایان یک سالگی این سند اعتلا هستیم.

وی با بیان اینکه راهبرد اول این سند تربیت هشت میلیون جوان مؤمن و انقلابی است، افزود: یکی از روش‌های تربیت این تعداد جوان مؤمن و انقلابی آموزش قرآن و انس جامعه با این کتاب الهی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین از آغاز مسابقات قرآن بسیج خبر داد و عنوان کرد: این مسابقات از دیروز پنجم بهمن ماه در سطح استانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰۰ نفر در این مسابقات در استان قزوین شرکت کرده بودند، ادامه داد: بنا به اعتراف داوران مسابقات، این رقم بیشترین تعداد مشارکت در مسابقات قرآن در استان قزوین بوده است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه این مسابقات در مرحله حوزه‌ای در و در هفته بسیج برگزار شد، عنوان کرد: ۲۷ حوزه مقاومت میزبان این مسابقات در مرحله مقدماتی بودند.

وی افزود: مرحله ناحیه و شهرستانی این مسابقات در دهه بصیرت برگزار شد و مرحله استانی هم از دیروز پنجم بهمن ماه با حضور حدود ۲۵۰ نفر از آقایان و خانم‌ها در حال برگزاری است.

این مسئول بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، حکمت‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در حال برگزاری است.

وی در پایان یادآور شد: مرحله کشوری این مسابقات نیز در روزهای پایانی دهه فجر با حضور نفرات برتر مرحله استانی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999701

مهمترین اخبار ایران و جهان: