نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 00:25

اعزام ۴۵۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف خراسان جنوبی

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی از اعزام ۴۵۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان خراسان جنوبی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام حمید موسوی‌اول امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تقارن دهه فجر با اعیاد ماه رجب ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه و توهین به قرآن و مقدسات دینی، اظهار کرد: به برکت انقلاب و نظام مقدس اسلامی اتفاقاتی مبارکی در حوزه‌های مختلف افتاده است.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲۸ مدرسه علمیه فعال در سطح استان، افزود: در حال حاضر ۶۰ استاد تمام وقت و ۳۵۰ استاد پاره وقت به برکت انقلاب و نظام اسلامی در حوزه‌های علمیه‌ استان مشغول تدریس هستند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در مدارس علمیه استان، تصریح کرد: از این تعداد ۸۰ طلبه با استعدادهای برتر مشغول تحصیل هستند و ۷۰۰ طلبه با همکاری آموزش و پرورش در قالب طرح «امین» معارف دین را به دانش‌ آموزان در مدارس منتقل می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی‌اول از اجرای یبش از ۲۰۰ عنوان برنامه در کمیته روحانیت ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: ۴۵۰ مبلغ طی این مدت دستاوردهای انقلاب را تبیین می کنند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در ادامه برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و استانی، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام طلاب به مرحله کشوری این مسابقات، برگزاری نشست تبیینی و بصیرتی با عنوان انقلاب در افق خارج از مرزها، اعزام گروه جهاید طلاب، برگزاری همایش پیاده روی در دهه دوم بهمن با حضور طلاب و خانواده‌های آنان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان اعلام کرد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019189

مهمترین اخبار ایران و جهان: