نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:19

افزایش 55 درصدی تولیدات کشاورزی با وجود کاهش منابع آبی تحویلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی یک دهه اخیر ۳۰ درصد منابع آبی تحویلی به بخش کشاورزی کاهش یافته ولی بیش از ۵۵ درصد میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر عصر امروز در مراسم انتقال یافته‌های تحقیقاتی گفت: طی یک دهه اخیر ۳۰ درصد منابع آبی تحویلی به بخش کشاورزی کاهش یافته ولی بیش از ۵۵ درصد میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: تولیدات بخش کشاورزی استان به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است که این موضوع نشان دهنده نقش تولید و بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی جدید در این بخش است.

برزگر بیان داشت: اگر یافته‌های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: ظرفیت خوب تولید دانش فنی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تشکیل شده که تحقیقات کاربردی، ضرورت انتقال به موقع این دانش را به کشاورزان استان صدچندان می‌کند.

برزگر بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در حوزه غذا اتفاق افتاده است جهت‌گیری و رویکردهای تحقیقاتی باید با این تغییرات تطبیق پیدا کند و دامنه تحقیقات و تنوع در این بخش با کمک یافته‌های علمی مراکز دیگر در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

وی در پایان انتقال و ترویج یافته‌های تحقیقاتی بین کارشناسان، ‌مروجان و بهره‌برداران و آگاهی یافتن مستمر کارکنان، ‌اجرا و بهره‌برداران پیشرو از طرح‌ها و یافته‌های تحقیقات کاربردی بخش شیلات و کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آن‌ها در راستای تقویت و انسجام ارتباط متقابل تحقیقات و ترویج کشاورزی را هدف اجرای این برنامه دانست.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 955701

مهمترین اخبار ایران و جهان: