نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 12:20

مادران اصفهانی لاله‌های گمنام را بدرقه کردند

اصفهان- تشییع ۱۳ شهید تازه تفحص شده فرزندان گمنام این سرزمین بر دستان مردم شهیدپرور اصفهان در ایام فاطمیه صورت گرفت و چشم انتظاری مادران با یادآوری مصیبت‌های حضرت زهرا(ع) به سر آمد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: زنگ در خانه را زده‌اند و انتظار مادران برای دیدار با فرزندان خود به سر آمده است. پهلوانان محله بازگشته‌اند و در حجله‌های رنگین خون رهسپار جایگاه ابدی می‌شوند. ساعت عاشقی از ۹ صبح امروز از میدان بزرگمهر آغاز شد و ۱۳ شهدای تازه تفحص شده بر دستان مردم ثابت قدم اصفهان تا گلستان شهدا تشییع شدند.

گریه امان از چشم مادران گرفته و فرصت نظاره کردن این شکوه و بدرقه را از فرزندان خود می‌گیرد. اما زنان نمی‌گذارند واقعه تنهایی و غربت حضرت زهرا (س) تکرار شود و پهلو به پهلوی مادران قدم بر می‌دارند. غم از دست دادن این فرزندان با نام گمنامی و روضه حضرت زهرا (س) همراه شده و آن را با یادآوری مصیبت‌های اهل بیت (ع) التیام می‌دهند.

بار دیگر مردم با استقبال پرشکوه و قدردانی از ایثار و رشادت‌های فرزندان این سرزمین نشان دادند که راه شهادت و دفاع از این مرز و بوم ادامه دارد. پلاکاردهای تصویر حاج قاسم سلیمانی هم در دستان مردم خبر از نزدیک شدن به سالگرد شهادت این بزرگ مرد می‌دهد که واقعیت و حقیقت مرد میدان بودن را زنده نگه دارند.

اطاعت‌پذیری شهدا و تقدس در میان مردم

رئیس کل دادگستری اصفهان در برنامه تشییع شهدای اصفهان نیز با بیان اینکه بالاترین ارزش‌ها حاضر شدن انسان به عنوان مجاهد فی سبیل الله با فرمان خدا در میدان است، گفت: این شهدا سر از پا نمی‌شناختند که فرمان خدا و ولی امر را اطاعات کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری ادامه داد: آنچه که نام شهدا را در دل‌ها مقدس کرده است، اطاعت‌پذیری آنهاست و این در خطبه حضرت زهرا (س) وجود دارد که به کرار به آن تاکید داشتند.

وی شهدا را مایه عزت و عظمت مردم دانست و گفت: آنها به واسطه ایثار و فداکاری در راه خدا مورد تجلیل و تکریم مردم انقلابی قرار می‌گیرند و این کمترین کاری است که در مقابل مجاهدت‌های آنها انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال این شهدا در واقع ادامه راه نورانی آنها و سیره و عملی زندگیشان است. شهدا زمانی که با انحرافات مواجه می‌شدند آرام و قرار نداشتند و با تجاوز معاندین مقابله می‌کردند.

برخورد با اهانت کنندگان مقدسات نظام

وی با اشاره به حضور شهدا در میدان مبارزه گفت: مسئولان و مردم باید به تاسی از آرمان‌های شهدا در میدان حاضر شوند. این کشور با همه دشمنی‌ها و گردن کشی‌ها به جهان نشان داد که ملت فهمیده ایران فرهنگ ایثار و شهادت را در میان خود زنده نگه‌داشتن تا این زمان نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

جعفری ادامه داد: تصاویر این مردم پای این تابوت‌های شهدا مخابره خواهد شد و آنهایی که اهانت کردند و کف و سوت زدند و در زمین دشمن بازی کردند، بدانند که به سزای اعمالشان خواهند رسید و آنهایی که در حوزه عفاف و حجاب دهن کجی می‌کنند آگاه باشند که نه حکم خدا عوض شده و نه قانون جمهوری اسلامی و هرکس نسبت به مقدسات این نظام دهن کجی کند با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم مسئولانه در این جبهه با سرافرازی وارد و خارج شویم و با اطاعت از نایب امام زمان (عج) سرافرازی و کمال انقلاب تا تمدن بزرگ اسلامی را به ثمر برسانیم تا پرچم را از دست نایب امام زمان (عج) به دست منجی عامل بسپریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938101

مهمترین اخبار ایران و جهان: