نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 15:17

امام جمعه بندرعباس: زنان پس از انقلاب پیشگام پیشرفت بوده‌اند/ غرب می‌خواهد تقدس مادر و عفت زن را بازیچه کند

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن به دنبال اهداف خود و از بین بردن قداست مادر و عفت زنان است تا مقدس بودن مادران را از بین ببرند تا بتوانند حریم خانواده را مورد دست اندازی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که ما امروز او را الگوی تمام عیاری پیش رو داریم که می‌توانیم به دنیا نشان داده و شأن و منزلت زن را بر اساس جایگاه این بانوی بزرگوار معیار و مبنا قرار دهیم.

وی جایگاه این بانو در تربیت نسلی و جامعه سازی، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی و خانوادگی زن در هر شکل و بعدی از ارزش بخواهیم الگویی بیابیم، این بانو همچون گوهر تابانی می‌درخشد.

حجت الاسلام عبادی زاده به جایگاه فقهی این بانو و آموزش زنان در حوزه دین، اجتماع، سیاست، جنگ و جبهه، همسرداری و مادری اشاره و بیان داشت: تمام صفات فاطمه زهرا (سه) حول محور عفت و پاکی قرار می‌گیرد.

وی با تبریک روز میلاد امام خمینی (ره)، ویژگی ممتاز امام را حضور او در عرصه حکومت و اجرای مبانی اسلامی در ساختار حاکمیت برشمرد و افزود: امام بنای یک حکومت اسلامی را قرار داد که در آن احکام اسلام اجرا می‌شود و البته ممکن است که ما نتوانیم همانند معصوم حکومت داری کنیم اما این موضوع صفر و صدی نیست و لذا قرار داشتن فقیه جامع الشرایط در راس حکومت، سبب یک معماری اسلامی و اجرای نظریه ولایت فقیه است که به هر میزانی که بتوان، احکام نورانی اسلام را باید اجرا کرد و البته تحقق تمام احکام نورانی اسلام میسر نیست.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: علما حافظان دین هستند و باید تلاش کنند و در میدان باشند و نمی توانند سلب مسؤولیت کنند و باید کلیددار احکام نورانی اسلام باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: زن در غرب وسیله‌ای برای ارضای غرایض حیوانی انسان و وسیله‌ای تبلیغاتی است و زنی که آنان معرفی می‌کنند و شعار آن را می‌دهند، محصول کارخانه نظام لیبرال دموکراسی غرب است. آنان زنی را می‌خواهند که عزت و کرامت خود را از دست داده و وسیله و ملعبه قرار گیرد و حرص و آز و هوا و هوس مردان را تأمین کند و آنان از شعار زن زندگی آزادی این نگاه را دنبال می‌کنند اما زن مسلمان هرگز نمی‌گذارد حریم عفت و پاکدامنی او کنار زده شود.

وی آمارهای سقط جنین، تجاوز به عنف، تعدی و تجاوز به زنان حتی در ارتش‌ آمریکا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگ برهنگی و اباهه گری را رونق می‌دهند اما در نظام جمهوری اسلامی حق آموزش زنان و دختران در رتبه های برتر جهان در حوزه زنان تحصیل کرده قرار داریم و بالاترین رقم دختران و زنان تحصیل کرده را نسبت به جمعیت در ایران داریم و این را سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌اند.

عبادی زاده آمار زنان بی سواد در زمان شاهنشاهی را بیش از 80 درصد عنوان کرد و بیان کرد: در سال 90 آمارها نشان می‌دهد که تعداد بیسوادان زن حدود 10 درصد بود و اکنون قطعا کمتر از این میزان است و این نگاه به رشد و پیشرفت زنان است. زنان ما دانشمندانی پیشرو در عرصه‌های علمی هستند و در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی نیز پیش می‌روند و در زمان شاه تعداد رشته های فعال ورزشی زنان ما فقط 7 رشته بود ولی اکنون 38 رشته ورزشی است و اینها آمارهای رسمی است. تعداد پزشک زن در نظام جمهوری اسلامی 12 برابر قبل از انقلاب است و این زنی است که اسلام از آن سخن می‌گوید.

وی محکوم کردن ایران در ظلم به زنان را یک بازی سیاسی از ناحیه غرب عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال اهداف خود و از بین بردن قداست مادر و عفت زنان است تا مقدس بودن مادران را از بین ببرند تا بتوانند حریم خانواده را مورد دست اندازی قرار دهند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 974489

مهمترین اخبار ایران و جهان: