نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 15:49

طرح‌های مطالعاتی در راستای بازآفرینی شهری در حال پیگیری است

زنجان-شهردار زنجان گفت: طرح‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای بازآفرینی شهری در حال پیگیری برای انجام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، با بیان اینکه مناطق جنوب شهر از کم‌ترین امکانات ورزشی برخوردار هستند، گفت: این مسئله باید مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

وی ابراز داشت: امسال جلسه بازآفرینی شهری برای شهر زنجان فعال شده است.

شهردارزنجان گفت: در خصوص منطقه نجف‌آباد یا بی‌سیم نیازمند یک حمایت جدی هستیم و فواید ایجاد و بازگشایی پارک هاشمی‌نژاد می‌تواند در بازآفرینی این منطقه کمک خوبی باشد.

فیروز فر تاکید کرد: طرح‌های در نظر گرفته شده برای منطقه نجف‌آباد می‌تواند تا حد زیادی در این منطقه تحول ایجاد کند.

وی افزود: باید ساماندهی عمده‌ای در شهر دهیم و در حوزه بازآفرینی شهری در مجموع ۱۵۶ میلیارد تومان در شهر زنجان هزینه شده که حدود ۲۱ میلیارد تومان آن از محل کمیته دولتی و بودجه بازآفرینی بوده است.

شهردار زنجان تصریح کرد: در کوی وحدت عمده مشکل، قرارگیری خانه‌های مسکونی در حریم راه‌آهن است و حریم راه‌آهن یک مبحث کشوری است.

فیروز فر با بیان اینکه در حال حاضر تنها می‌توانیم به طور موردی برای تعمیرات به اهالی تسهیلات بدهیم، ابراز داشت: باید راهکاری برای حل مشکل حریم و یا جابه‌جایی پیدا کنیم.

وی افزود: محدوده اصغریه نیز در این جلسات مطرح شد و حضور و وجود حسینیه اعظم زنجان در این منطقه علاوه بر برکاتی که داشته است.

شهردار زنجان یاد آورشد: طرح‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای بازآفرینی شهری در حال پیگیری برای انجام هستند.

فیروز فر گفت: در مناطق کم‌برخوردار امکانات ورزشی نداریم و مناطق جنوب شهر از کم‌ترین امکانات ورزشی برخوردار هستند و این مسئله باید مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942289

مهمترین اخبار ایران و جهان: