نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 10:06

یکی از اولویت‌های خراسان‌شمالی ایجاد گذرگاه مرزی است/ بیمارستان ارتش رازوجرگلان به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی با داشتن ۳۰۵ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان متاسفانه نقطه باز مرزی ندارد که این موضوع نیز در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح شد.

محمدوحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و مزیت نسبی ما مرز است اما خراسان شمالی با داشتن ۳۰۵ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان متاسفانه نقطه باز مرزی ندارد که این موضوع نیز در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح شد.

وی گفت: در موضوع نقطه باز مرزی در مرحله اول باید راه مناسب ایجاد شود تا مسیر رفت و آمدی برای ایجاد این گذرگاه مرزی داشته باشیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: از تاسیس شهرستان راز و جرگلان سال ها می گذرد ولی متاسفانه هنوز این شهرستان را محرومترین شهرستان استان می شناسیم.

وحیدی بیان داشت: دو موضوعی مهمی که موجب می شود این شهرستان از محرومیت خارج شود، این است که در حوزه زیربنایی شاخص‌های که از میانگین استانی و کشوری عقب است را نگاه و توجه ویژه ای داشته باشیم و موضوع دوم سرمایه گذاری است که ما باید کاری کنیم تا مردم علاقه مند به سرمایه گذاری باشند و تولید ثروت کنند.

وی حوزه سلامت، آب شرب و تامین آب مورد نیاز در حوزه زیرساختی را یکی از اولویت های این شهرستان برشمرد و ادامه داد: وجود دشت ممنوعه در شهرستان راز و جرگلان یک فرصتی است که باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه بیمارستان ارتش شهرستان راز و جرگلان نیز گفت: در دو سه هفته اخیر برای این بیمارستان موقت یا صحرایی با سازه سبک پیگیری های زیادی در صورت گرفت و تفاهم نامه‌ای بین ارتش و وزارت بهداشت انجام شد و قرار بر این شد پروژه را تحویل وزارت بهداشت دهند تا کار را شروع کند.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری های منطقه راز، غلامان و یکه سعود را نبود مجموعه سنگ شکن کارخانه آسفالت عنوان کرد و بیان داشت: برای کاهش هزینه های حمل و نقل مصالح وجود این کارخانه در این منطقه ضرورت دارد و پیگیر هستیم از سازمان شهرداری های کشور تسهیلاتی برای این پروژه تخصیص یابد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 987689

مهمترین اخبار ایران و جهان: