نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 09:20

آذربایجان غربی امسال تنها ۴۸ روز هوای پاک داشت

ارومیه - مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در۲۹۷ روزسپری شده ازسال تنها ۴۸ روزهوای آذربایجان غربی پاک بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند عصر شنبه در جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال هستند، گفت: در ۲۹۷ روز سپری شده از آغاز سال تنها ۴۸ روز هوای استان پاک بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: عملیاتی شدن سیاست‌های قانون هوای پاک در گرو اقدامات عملی، سازنده و فوری تمام دستگاه‌های مرتبط است که باعزم جدی برای اجرای قانون هوای پاک، می‌توان شرایط را برای تأمین هوای مطلوب در سطح استان فراهم کرد.

یاسر رهبردین همچنین خواستار نوسازی سریع ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه شد و افزود: در مقوله آلودگی هوا و ترافیک مطالعه حمل و نقل درون شهری از سوی شهرداری ارومیه ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی ها در حوزه محیط زیست و برای مقابله با گردوغبار در سال آینده، بر اساس پیش بینی حداقل و یا حداکثر بارندگی‌ها انجام پذیرد.

رهبردین با اشاره به نگاه ویژه به قانون هوای پاک در سفرهای شهرستانی، افزود: با پیش بینی تدابیر لازم، از هم اکنون برای آبگیری تالاب‌ها در زمان بندی مشخص و مناسب برنامه ریزی شود.

وی همچنین با ابراز امیدواری برای افزایش بارندگی‌ها در ماه‌های آتی، خاطرنشان کرد: متأسفانه بارندگی‌ها تاکنون در سطح استان کمتر از میانگین سالیانه و بلندمدت بوده که امیدواریم این روند با گسترش بارش‌ها، بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به جدیت در اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات و طرح‌ها نیز تاکید کرد و اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و کنترل ترافیک با مطالعات و اقدامات جدی پیگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 977545

مهمترین اخبار ایران و جهان: