نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 16:02

اثرات ناشی از پیروزی انقلاب در جهان سرعت می‌گیرد/ لزوم بازخوانی تاریخی و معنوی انقلاب

استاندار زنجان گفت: ایران در نقطه عطفی از تاریخ خود قرار گرفته چرا که اثرات پیروزی انقلاب نمایان شده و طی چند سال آینده اثرات این انقلاب در جهان عیان‌تر خواهد شد چرا که وقایع سرعت خواهد گرفت لذا باید خودمان را برای مواجهه با وقایع مجهز کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در آئین تجدید بیعت با امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب که در حسینیه دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا، اظهار کرد: ایران در نقطه عطفی از تاریخ خود قرار گرفته چرا که اثرات پیروزی انقلاب نمایان شده و طی چند سال آینده اثرات این انقلاب در جهان عیان‌تر خواهد شد چرا که وقایع سرعت خواهد گرفت لذا باید خودمان را برای مواجهه با وقایع مجهز کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه گویا بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب دچار روزمرگی و به عنوانی دیگر فراموشی شده‌ایم از این رو متوجه نعمتی به نام جمهوری اسلامی که در آن قرار گرفته‌ایم نیستیم، افزود: به نظر جامعه نیاز به بازخوانی تاریخی و اعتقادی انقلاب دارد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران بر مبنای تفکرات امام راحل، شهیدان بهشتی و مطهری شکل گرفته است، تصریح کرد: دلیل ماندگاری این انقلاب هم مبانی فکری قوی آن است.

افشارچی از آغاز اقدامات تبیینی برای مرور جایگاه ایران بعد و قبل از انقلاب خبر داد و گفت: هر چند جامعه هدف این اقدامات چندرسانه‌ای نسل جوان است، ولی اقدامات تبیینی باید برای همه اقشار جامعه انجام شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: در اقدامات تبیینی باید مفهوم آزادی فردی و معنوی بر مبنای انقلاب اسلامی تبیین شود، چرا که هدف وادار کردن نسل جوان به تفکر است.

وی به وقایع چند ماهه کشور اشاره و تصریح کرد: این وقایع ضرورت نیاز به بازخوانی را عیان‌تر کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013145

مهمترین اخبار ایران و جهان: