نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 12:34

خراسان جنوبی سفید پوش شد/کاهش محسوس دمای هوا در استان

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش برف در اکثر نقاط استان خبر داد و گفت: درمیان با ۱۰ سانتی متر برف، بیشترین میزان بارندگی ها را داشته است.

علیرضا خندان‌رو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیشترین ارتفاع برف شبانه روز گذشته را در کریمو شهرستان سرایان و شهرستان درمیان داشتیم، بیان‌کرد: در این نقاط ۱۰ سانتی متر برف به زمین نشست.

خندان رو گفت: در شهرستان بیرجند هم در داخل شهر ۱۳ میلی متر باران و در ایستگاه فرودگاه بیرجند نیز ۱۲ میلی متر بارندگی ثبت شده که امیدواریم در ادامه زمستان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه سردترین نقطه خراسان‌جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته زهان با دمای ۱۰ درجه زیر صفر بوده است، بیان‌کرد: گرم‌ترین نقطه استان دهسلم با ۱۶ درجه بالای صفر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این تفاوت ۲۶ درجه‌ای دمای هوا بین گرم‌ترین و سردترین نقاط استان آن هم در فصل زمستان یکی از اتفاقات جالب جوی در زمستان امسال است.

خندان رو یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده برای تمامی شهرهای خراسان‌جنوبی کاهش محسوس دمای هوا را شاهد خواهیم بود که مراقبت‌های لازم در این زمینه نیز باید جدی گرفته شده است.

وی گفت: در برخی از نقاط خراسان جنوبی تا ظهر امروز بارش پراکنده باران را خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 970045

مهمترین اخبار ایران و جهان: