نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 21:52

نودمین برتری پرسپولیس در ۱۳۰ مسابقه جام حذفی

بازی برابر ون پارس بدون احتساب سه مسابقه‌ای که به جهت انصراف سرخپوشان یا رقیب برگزار نشد، صدوسی‌امین پیکار پرسپولیس در جام حذفی کشور بود و به سی‌امین تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه انجامید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، تیم فوتبال پرسپولیس با بازی روز سه‌شنبه، برای سی‌وپنجمین بار در رقابت‌های جام حذفی کشور شرکت کرد. اولین دوره حضور سرخپوشان در این رقابت‌ها به سال 1355 بر می‌گردد. بازی‌ها بعد از برگزاری در فصل 57-1356 و پس از انقلاب اسلامی برای هفت سال تعطیل بود تا اینکه در سال 1365 از سر گرفته شد.

پرسپولیس تاکنون در 35 دوره بازی‌ها حضور داشته و 130 مسابقه را رقم زده است. البته این عدد جدای از سه مسابقه‌ای است که به دلیل انصراف سرخپوشان یا رقیب، اصلاً برگزار نشده است.

 

سرخپوشان ایران که تاکنون شش بار جام حذفی را بالای سر برده‌اند و با معیار تعیین نتیجه در جریان وقت‌های قانونی و اضافه، تاکنون در 80 دیدار به پیروزی دست یافته‌اند و 20 شکست هم برای ایشان ثبت شده است.

تاکنون 30 مسابقه سرخپوشان در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی انجامیده است که در این بین بسیاری اوقات نیاز بود برنده بازی معلوم شود و به این ترتیب کار به ضربات پنالتی کشیده است.

 

پرسپولیس در ادوار جام حذفی کشور، هشت بار در ضربات پنالتی ناکام بوده است و مصاف با ون پارس دهمین مصافی بود که سرخپوشان در ضربات پنالتی، نتیجه مطلوب را از آن خود کردند و در واقع نودمین برتری پرسپولیس در جام حذفی کشور بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 971689

مهمترین اخبار ایران و جهان: