نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 13:27

آنگولا به محور آمریکا در جنگ اوکراین پیوست

رسانه‌های آفریقایی از پیوستن دومین کشور آفریقایی به محور ضد روسی آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به اعلام رسانه‌ها، آنگولا نیز مانند مغرب به محور ناتو و آمریکا در جنگ آمریکا پیوست و اعلام کرده که قصد دارد بخشی از سلاح‌های تولید اتحاد جماهیر شوروی را برای مقابله با روسیه به اوکراین ارسال کند. 

به نوشته رأی الیوم، آنگولا پس از مغرب دومین کشوری است که در آفریقا در محور آمریکا در جنگ اوکراین قرار می‌گیرد. مغرب پیشتر تانک‌های تی ۷۲ روسی را به اوکراین ارسال کرده بود.

روزنامه «نیوز 24» آفریقای جنوبی نوشت: آنگولا که یکی از متحدان سنتی روسیه در آفریقا به شمار می‌رفت، تصمیم گرفته است به ایالات متحده آمریکا و ناتو نزدیک شود و ارتش خود را به تسلیحات غربی تجهیز کند.

چندی پیش، برخی رسانه‌ها اعلام کردند پس از وعده آمریکا به مغرب مبنی بر تجهیز آن به تانک‌های جدید، این کشور ده‌ها تانک از نوع تی 72 را برای مدرن‌سازی و تجهیز به موشک و سیستم‌های کنترل و مدیریت جدید به جمهوری چک فرستاد تا پس از ارتقا به میدان نبرد اوکراین انتقال یابد. 

بر اساس این گزارش، رسانه‌ها، هر چهار روز یک بار، یک تانک از نوع تی 72 به اوکراین انتقال یافته و بی‌تردید این تانک‌ها همان تانکهای مغرب هستند که آمریکا وعده جایگزین کردن آنها را به مراکش داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 956589

مهمترین اخبار ایران و جهان: