نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 16:34

قوهای مهاجر میهمانان این روزهای تالاب‌ سولدوز نقده

ارومیه - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: نخستین دسته از قوهای مهاجر برای استراحت و تغذیه وارد تالاب سولدوز در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی افزود: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود؛ نخستین دسته از قوهای مهاجر که شامل دسته‌های پنج و ۶ قطعه بودند را در تالاب سولدوز مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: امسال تالاب سولدوز این شهرستان میزبان بیش از پنج‌هزار بال پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر است که به منظور استراحت و تغذیه وارد این تالاب شده‌اند این پرندگان مهاجر شامل انواع غازها، آن قوت، انواع اردک‌سانان و پرندگان شکاری مانند عقاب تالابی هستند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نقده گفت: برخی از این گونه‌ها زمستان را هم در این تالاب و سایر تالاب‌های منطقه ماندگار شده و بعضی دیگر با سرد شدن هوا به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل نامساعد بودن دیگر تالاب‌های این شهرستان از لحاظ تأمین آب لازم، زمان ماندگاری پرندگان مهاجر در منطقه بسیار کمتر از سال‌های قبل است و پرندگان مهاجر پس از مدتی ماندگاری در این منطقه به سمت استان‌های شمالی پرواز می‌کنند.

قو پرنده‌ای از تیره اردکیان و از بزرگ‌ترین و زیباترین پرندگان آبزی جهان به شمار می‌رود، این پرنده مانند دیگر اعضای خانواده اردکیان گیاه خوار بوده و از گیاهان آبزی تغذیه می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950345

مهمترین اخبار ایران و جهان: