نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:54

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمانشاه/ برف و باران در راه است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه‌ای ناپایدار از روز چهارشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته که به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد در سطح استان خواهد شد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، همچنان طی امروز و فردا (سه‌شنبه) پدیده قابل ملاحظه‌ای برای جو استان نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز چهارشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، ضمن کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد در سطح استان خواهد شد. 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه، اضافه کرد: شرایط ناپایدار از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان؛ شهرستان‌های گیلان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، کنگاور، هرسین و صحنه از نمود بیشتری برخوردار است.از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: بارش افزون بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر، ممکن است در برخی مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود که لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی را به همراه دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 949945

مهمترین اخبار ایران و جهان: