نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 23:50

تجربیات پیشکسوتان سینمای آذربایجان غربی استفاده شود

ارومیه - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تجربیات پیشکسوتان سینمای استان می‌تواند آینده روشنی را در عرصه این هنر صنعت ترسیم کند لذا باید از این تجربیات استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوروزی عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از سینماگران برگزیده استان، که با حضور پیشکسوتان و فعالان عرصه سینما برگزار شد، افزود: باید روی تجربیات پیشکسوتان سینما و فیلم حساب کرده و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: فیلم از جمله هنرهایی است که می‌تواند ماندگاری را رقم زند و در این میان اگر می‌خواهیم هنر واقعی را معرفی کنیم فیلم کوتاه و مستند بهترین ابزار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به پیشکسوتان سینمای استان گفت: نگاه به تلاش پیشکسوتان سینمای استان انسان را امیدوار می‌کند و نشان می‌دهد که آنان پس از سال‌ها، همچنان عاشقانه کار می‌کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی هم در این مراسم به برخی فعالیت‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: عرض ارادت سینمای استان به خانواده سه شهید سلامت، برگزاری کارگاه سه روزه فیلمنامه نویسی، برگزاری شب خاطره در راستای ارزش گذاری به اساتید پیشکسوت با حضور حسن محمدزاده از پیشکسوتان سینما و قدردانی از زحمات این هنرمند با حضور جوانان از جمله این برنامه‌ها است.

همچنین در این مراسم از فاطمه شکری، احد عبادی، پیمان عباس زاده، باقر پیران، رامین اصغری و احسان مهدیان به عنوان پیشکسوتان سینما و سروش باغبانی، زانیار محمدی نکو، محمد مستوفی، یعقوب اکبریان، محمد رضا میناپور، امین حق مرادی و آرمین مرادی به عنوان فیلمسازان برگزیده با اهدای لوح تقدیر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تجلیل و قدردانی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969101

مهمترین اخبار ایران و جهان: