نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 15:25

منابع سوخت گاز خراسان رضوی برای عبور از برودت هوا محدود است

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: منابع سوخت گاز برای عبور از برودت هوای موجود در خراسان رضوی محدود است و برنامه ریزی های مختلفی در تأمین، حفظ شرایط توزیع و در نهایت مصرف آن صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز توزیع و مدیریت گاز خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منابع سوخت گاز و مایع استان برای عبور از برودت هوای موجود در استان محدود است و برنامه ریزی های مختلفی در تأمین، حفظ شرایط توزیع و در نهایت مصرف آن صورت گرفته است. اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز استان که بیشتر آنها مصرف کننده خانگی هستند دمای وسایل گاز سوز خود را فقط یک درجه کاهش دهند سه میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به دست آوردن سه میلیون متر مکعب گاز می‌تواند نیاز چند شهرستان استان را تأمین کند و از این منظر صرفه جویی دارای اهمیت است.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و سرمای شدید و به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، مهدهای کودک و مدارس استان خراسان رضوی در تمام مقاطع تحصیلی از امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری تعطیل است و باید فعالیت‌های آموزشی به‌صورت غیر حضوری برنامه ریزی و برگزار شود.

نظری افزود: همچنین فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به غیر از مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ دی ماه به دلیل برودت هوا به‌صورت دورکاری خواهد بود تا مصرف خانگی دچار چالش نشود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزول برکات آسمانی در خراسان رضوی و کشور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها از هفته‌های گذشته برنامه ریزی‌هایی برای پایداری شبکه انجام شد و مدیریت مصرف گاز برای عبور از برودت هوا در چند روز آینده مورد تاکید است تا همه بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بهتر است در منازل فقط یک اتاق که بیشتر در آن حضور دارند گرم شود و سایر اتاق‌ها در مدیریت مصرف صرفه جویی شود همچنین با پوشیدن لباس امکان کاهش دمای منازل وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968001

مهمترین اخبار ایران و جهان: