نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 22:35

وداع باشکوه مردم محمودآباد با شهید گمنام + عکس

مراسم شب وداع با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور همه اقشار و مردم ولایی محمودآباد و مسئولان در مصلی نماز جمعه با شکوه هرچه تمامتر برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مراسم شب وداع با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور انبوه مردم ولایتمدار شهرستان محمودآباد در شام غریبان حضرت زهرا(س) در مصلی نماز جمعه به همراه مداحی و سخنرانی برگزار شد.

حجت الاسلام جباری امام جمعه محمودآباد طی سخنانی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه شهدای خوشنام جزء مخلص‌ترین اولیای الهی هستند که پیام آنها دعوت همه مومنین به سوی نصرت دین هست که خود در راه نصرت دین بی‌نام و نشان ماندند.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم عزیز و شهیدپرور ما بار دیگر استقبال باشکوهی در تشییع پیکر پاک این شهدا داشته باشند که اندک ادای حق مان حضور در مراسم شهداست.

فرمانده بسیج ناحیه محمودآباد نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: باید حفظ انقلاب را داشته باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم و شهدا برا مردم کار کردند و بایستی به وصیت نامه شهدا عمل کنیم چون شهدا اهل عمل بودند.

وی یادآور شد: وصیتنامه شهدا شامل حفظ حجاب و امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید امروز انجام دهیم و ما مردم قول می‌دهیم که راه شهدا را ادامه دهیم و پای نظام و شهدا باشند انشاالله که مسؤولان هم پای انقلاب و نظام باشند چون مردم همیشه در پای نظام و انقلاب بودند.

در ادامه مراسم با مدیحه سرایی ادامه یافت تا اینکه زنان و دختران با مجمع پر از وسایل به رسم دیرین زنان مازندران برای این شهید به محل استقرار پیکر مطهر این شهید والامقام آمدند که همه حاضرین را به یاد غریبی و تنهایی شهدا بردند.

سپس پیکر شهید والامقام برای مراسم وداع دیگری به مسجد امام حسین(ع) کوچه ورزش منتقل شد تا مردم آن منطقه هم از فیض حضور این شهید بهره‌مند شوند.

از دیگر صحنه‌های جالب این مراسم اهدای گل توسط کودکان و نوجوانان دختر حاضر در مصلی بود.

این شهید گمنام چهاردهمین شهید گمنامی است که در سطح شهرستان محمودآباد تدفین می‌شود و تا قبل از این شهید تعداد ۳ شهید در مهدیه شهدای غواص،۲ شهید در وزرامحله سرخ رود،۲ شهید در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی،۵ شهید در گلزار شهدای کلوده و یک شهید هم در روستای زنگی کلا در جوار شهید مدافع حرم شهرستان مدفون شهده بودند به غیر از این شهدای گمنام در کل ۳۷۲ شهید دیگر هم در محمودآباد مدفون هستند.

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام فردا چهارشنبه ۷ دی ماه از مقابل امامزاده قاسم(ع) به سمت دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد تشییع تا در محوطه این دانشکده به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 939045

مهمترین اخبار ایران و جهان: