نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 21:33

صادرات زعفران خراسان‌شمالی ۳۵ درصد افزایش یافت/ مشکلات حوزه اسب پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: صد و هفتاد و یک میلیون دلار صادرات استان در سال جاری بوده است و این عدد نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ناصر فخر موحدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی ظهر امروز در نهمین جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار کرد: برگزاری کارگروه اسب از ابتکارات استاندار خراسان شمالی بود و مشکلات حوزه اسب به عنوان یک کالای ارزشمند مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی گفت: اقدامات خوبی همچون برنامه ریزی، پیگیری و ایجاد ساختار های جدید برای حوزه اسب اصیل ترکمن در حال انجام است ضمن آنکه در حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم کمک خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی افزود: با بیان اینکه از ۱۳ تا ۲۴ اسفند ماه نمایشگاه فروش بهاره دایر می شود، افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه ها این است که کالاها ارزان تر و با قیمت مناسب به مردم عرضه و در فضایی ایجاد شود که هزینه ها هم برای غرفه داران و هم مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه درصدد این هستیم که صادرات زعفران به صورت مستقل از استان انجام شود، گفت : متاسفانه صادرکنندگان زعفران تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: مجوز یک و نیم تن ظرفیت صادرات برای زعفران از سوی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی برای خراسان شمالی اخذ شده لذا نباید اجازه دهیم زعفران استان از سایر استانها صادر شود.

وی افزود: صد و هفتاد و یک میلیون دلار صادرات استان در امسال بوده و این درحالیست که این رقم سال گذشته  ۱۲۶ میلیون دلار  بوده که ۳۵ درصد افزایش صادرات را شاهد هستیم.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 946445

مهمترین اخبار ایران و جهان: