نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 11:08

یک معلم به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز در کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سطح استان تقریبا به ازای هر۱۴ دانش‌آموز یک معلم داریم .

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر مشارکت مؤثر شرکای آموزش و پرورش در بحث تربیت دانش‌آموز، اظهار کرد: خانواده یکی از این شرکای مؤثر هستند که شخصیت دانش‌آموز در آنجا شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای تربیت دانش‌آموز باید ایده‌ها و افکار اولیای دانش‌آموز و مدرسه به هم نزدیک باشد و تعارضی نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طی سه سالی که درگیر بیماری شدید کرونا بودیم، کل فعالیت‌های آموزشی از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد انجام می‌شد، فرایند تعلیم و تربیت تعطیل نشد ولی با این وجود هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: امسال که مدارس و کلاس به صورت حضوری است، شبکه دانش‌آموزی شاد تعطیل نشده و به عنوان یک مکمل آموزشی و تقویتی و همچنین یک کانال ارتباطی بین معلمان و اولیا فعالیت دارد. برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همکاری خانواده‌ها هستیم.

محمدی در توضیح تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس در برخی از مدارس، یادآور شد: از همان ابتدای شروع سال تحصیلی بارها متذکر شدیم بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به خانه است، قاعدتا اگر خانواده‌ها شعاع‌بندی را رعایت کنند مشکل خاصی نخواهیم داشت ولی بعضی از والدین برای ثبت‌نام در مدارس خاص اصرار دارند که سبب بالارفتن تراکم می‌شود، با این وجود تراکم از آنچه که دستورالعمل است بیشتر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۲۶ هزار معلم داریم که با وجود حدود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز، تقریبا به ازاری هر ۱۴ دانش‌آموز یک معلم در سطح استان داریم.

پایان پیام/پ

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 947145

مهمترین اخبار ایران و جهان: