نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 14:18

تمام البرز برفی می‌شود/ احتمال اختلال تردد در معابر

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: بارش برف در کل استان، روند کاهش دمای کمینه و نیز اختلال تردد در معابر پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی حاکی از گذر سامانه بارشی و سرد از منطقه البرز مرکزی می‌باشد که به موجب آن بارش برف در کل استان، روند کاهش دمای کمینه و نیز اختلال تردد در معابر مورد انتظار است.

وی بیان کرد: با توجه به رخداد چندین روزه خیلی خوب وارونگی دما در سطوح پایینی و میانی جو، در صورت ثابت ماندن نرخ تولید کانون‌های انتشار، طی این هفته پتانسیل افزایش آلایندهها نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری، مه‌آلود، همراه با یخبندان و بارش برف است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان صفر درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۵- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری، همراه با یخبندان و مه‌آلود است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما صفر درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۶- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۴ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978289

مهمترین اخبار ایران و جهان: